Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Oud Hollandse Poffertjes

.


Het W.K Voetbal zit erop
Helaas....Holland heeft verloren.
Maar niet getreurd...2de van de wereld en dat voor zo`n klein landje
Daar moeten we toch blij mee wezen
Petje af jongens...Jullie zijn ver gekomen
(Dat had ik niet verwacht)
Als troost heb ik vandaag

Oud Hollandse Poffertjes
Ingredienten
250 gram boekweit mee(of 125 gram boekweitmeel en 125 gram bloem)
mespuntje zout
15 gram verse gist
350 gram lauwwarme melk
1 theelepel suiker
1 ei
gesmolten boter
poedersuiker
klontjes roomboter

Zeef het boekweitmeel en meng het met zout
Los de gist op in de helft van de melk,roer de suiker erdoor
Laat de gistoplossing op een warme plaats staan tot er zich belletjes vormen.
Maak een kuiltje in het meel en schenk de gistoplossing erin
Roer met een mixer tot een glad en klontvrij beslag
Voeg al kloppend het ei erbij en de rest van de melk.
Laat het beslag op een tochtvrije plaats 1 uur rijzen
Het beslag niet meer doorroeren

Verwarm de poffertjespan en bestrijk de kuiltjes met gesmolten boter
Vul de kuiltjes voor 3/4 met beslag
Bak de poffertjes op matige warmtebron tot de bovenkant bijna droog is en draai de poffertjes om
Bak deze kant goudbruin
Schik de poffertjes op een bord en bestrooi ze royaal met poedersuiker en leg er klontjes boter op.

Eet smakelijk
TIP:
Maak meer poffertjes en vries ze in.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten