Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Walnoten likeur

.


Zelfs je drankjes maken is zo leuk
En als kadootje is het ook erg in trek
Walnotenlikeur is ook niet moeilijk te maken
Het enige wat je moet hebben is een walnotenboom in de tuin
Helaas heb ik die niet
Heb je een bevriende buur die er wel eentje heeft
Vraag dan eens of je een paar onrijpe noten mag plukken
Doe wel een paar handschoenen aan als je ze snijd
Het sap geeft vlekken die je moeilijk van je handen krijgt

Walnoten likeur
Ingredienten:
30 stuks groene walnoten, in kwarten gesneden
325 gram suiker
1 vanille stokje, in de lengte gehalveerd
2 kaneelstokjes
6 stuks kruidnagel
rasp van 1 citroen
1 liter brandewijn

Doe de ingredienten in een grote weckpot
Overgiet het met de brandewijn
Zet ze koel weg
Af en toe even schudden
Over een maand of twee is de likeur (likorette dus eigenlijk) drinkbaar.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

7 reacties:

Anoniem zei

Heej Jeanne,

Wat een leuk recept!!

Het vorig jaar had ik al noten op brandewijn willen zetten. Ik ben namelijk dol op noten. maar het is er niet meer van gekomen.

Maar dit met die groen noten is eigenlijk nog leuker!!
Helaas is bij ons alles bevroren, dus zal ik eens op zoek gaan.

Groetjes Thea

Jeanne zei

Vanmiddag heb ik walnoten op de brandewijn gezet voor de likeur.
Via een vriendinnetje van buur heb ik groene walnoten gekregen.
Dus dat was een meevaller.
Nu nog een paar maanden wachten
Groetjes Jeanne

Gerlinde zei

Hej hej uit Femlidens Stugby in Dalarna/Zweden
eerst even mijn complimenten voor de leuke site!!
Ik was op zoek naar de groene tomaten jam omdat mijn tomaten - vrees ik - niet meer rood willen worden :(
maar ik kom hier nog zo veel andere leuke recepten tegen dat ik vaker hier op bezoek zal komen
Bedankt, groetjes uit Zweden
Gerlinde

Jeanne zei

Hallo Gerlinde
De tomaten rijpen nog na als je ze op een bordje in de venterbank zet.
Maar de groene tomatenjam is ook lekker.
Bedankt voor je berichtje vanuit Zweden
Leuk als je weer eens langs komt
Groetjes
Jeanne

Lissy zei

Ola Jeanne,

Die walnoten Likeur lijkt me plezant om te maken.
Dit jaar zal het niet meer lukken, de noten zijn al van de boom gevallen.
De cointreau ga ik proberen, heb van iemand een mooie grote weckpot gekregen :-).
Vind het heerlijk dingen in te maken en drankjes te brouwen.
Je hebt een erg mooie intressante site..

Liss (Belgie)

Jeanne zei

Hallo Lissy..
Dank je wel voor het compliment..
Het is ook leuk om te werken aan het bloggie
Vorig jaar heb ik pruimenlikeur en cranberrie likeur gemaakt
Was ook heel erg lekker...
Veel plezier bij je bezoekjes aan mn bloggie
Groetjes
Jeanne

Thee Onderweg zei

Bedankt voor het recept!

Ik heb dit recept samen met een aantal anderen gebruikt om walnoten likeur te maken. Ben heel benieuwd hoe het straks smaakt!

Groetjes,
Thee Onderweg (theeblog)

Populaire berichten