Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Kaneelsuiker Apart Brood


Kaneelsuiker Apart Brood

Dit kaneelsuiker brood word op een aparte manier gebakken
Het deeg is net zo traditioneel als gewoon brood
Maar het word in plakjes gesneden en opgestapeld
In het bakblik op z`n kant gelegd en dan gebakken
Je snijd makkelijk door het brood op de naden
Serveer het warm met boter en extra kaneelsuiker

 Ingredienten:

2 en 3/4 cups bloem
1/4 cup suiker
2 en 1/4  theelepel instant gist
1/2 theelepel zout   
4 eetlepel ongezouten boter
1/3 cup volle melk
1/4 cup water
1 theelepel vanille extract
2 grote eieren

Voor de vulling:

4 eetlepels ongezouten boter
1 cup suiker
2 theelepels kaneelpoeder
1/2 theelepel verse nootmuskaat (geraspt)



Bereiden:

Doe in een kom de bloem,suiker,gist en zout
En mix met een deeghaak alles door
Doe de melk en boter in een steelpannetje en verhit het tot de boter is gesmolten
Haal van het vuur
Laat afkoelen tot het mengsel nog ca 60 graden celsius is
Doe de melk,water,vanille extract en eieren bij het bloem mengsel
Mix met de deeghaken op lage snelheid tot een soepel elastisch deeg
Doe er bloem bij als het nodig is (1 eetlepel per keer)
Blijft er geen deeg meer aan de rand van de kom kleven haal het er dan uit


Maak een bol van het deeg en leg het in een geoliede kom
Keer de bol nog eens om zodat er rondom olie op de bol zit
Leg een schone theedoek over de kom en zet op een warme plaats
Laat het deeg rijzen tot het verdubbeld in volume is (ca 1 uur)
Als het deeg is gerezen kan het in huishoudfolie bewaart worden in de koelkast
Voor gebruik dan 30 minuten voor die tijd op kamertemperatuur laten komen
Doe de boter in een steelpannetje en laat smelten tot het bruin is
Zet opzij
Doe de suiker,kaneel en nootmuskaat in een kom en mix door elkaar



Leg de bol deeg op een be bloemd werkvlak
Rol het uit tot een rechthoekige lap

Met een kwastje de gesmolten boter over de deeglap verdelen

Strooi er kaneelsuiker overheen


Snij er mooie langwerpige stroken van


Snij deze ook weer in kleinere stukken
Leg steeds 4 stukken bovenop elkaar
Vet een bakblik in


Doe de stapeltjes deeg in het bakblik (zie plaatje)
Leg er keukenpapier over en laat op een warme plaats iets rijzen (30 a 40 minuten)
Verwarm intussen de oven tot 180 graden celsius
Bak het gerezen brood in 30 a 40 minuten bruin en gaar
Neem uit de oven en laat afkoelen
Haal uit het bakblik en serveer het brood nog warm



Bron: Taste of Pearlcity

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 reacties:

ArtMus zei

ik krijg op slag trek in wentelteefjes.
potdikkie wat zijn die eigenlijk lekker.
Zo`n heel brood bakken daar begin ik niet aan hoe lekker het er ook uitziet jeanne...maar wentelteefjes..
bedankt voor de tip.

groetjes van Mus.

Jeanne zei

Ja meis...wentelteefjes zijn zalig..
Als je de kaneel al ruikt.
Yummieeeeeeeeeeee

Sweettflower zei

Heel apart zo. Duidelijk uitgelegd met het hele stappenplan.

Jeanne zei

hahahahahahaha...Leuk Sweetfower...
Stappenplan.
Die hou ik erin.
Kom nog wel stappenplannen tegen.
Fijn weekend.

Populaire berichten