Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Ina`s Trifle


Ina`s Trifle

Ingredienten

1 Cake  (zelf gebakken of gekocht)
1 cup frambozenjam

1 pond frambozen
1 pond verse aardbeien
Maak het fruit voorzichtig schoon
Snij de aardbeien doormidden
Hussel het fruit voorzichtig door elkaar

Cognac Cream (zie recept)
2 cups koude slagroom 
2 eetlepels suiker
2 eetlepels vanille extract
Framboise likeur

Bereiden:

Maak de Cognac Creme van tevoren zodat het goed koud is
Cognac Creme:

Ingredienten:

3 cups melk
10 grote eidooiers
1 cup suiker
4 eetlepels maizena (gezeefd)
1 theelepel vanille extract
1 eetlepel cognac
2 eetlepels ongezouten boter (zacht)
1 eetlepel room
snufje zout

Bereiden van Cognac Creme:

Verhit de melk op half vuur tot het bijna kookt
Haal de pan van het vuur
Klop de eidooiers in een kom tot ze licht van kleur en dik is (ca 5 minuten)
Zet de mixer op laag en strooi de maizena erbij
Klop op halve snelheid tot alles goed gemengd is
Schraap de zijkant van de kom schoon
Klop nog even alles door elkaar
Zet de snelheid op laag van de mixer en giet de warme melk langzaam bij het eimengsel
Giet het mengsel terug in de pan
Kook boven laag vuur (constant roeren) tot het mengsel dikker is geworden (5 a 7 minuten)
Goed opletten anders eindig je met roereieren
Giet het mengsel door een zeef in een schaal
Voeg de vanille, cognac, boter en room toe
Roer alles goed door
Leg huishoudfolie direct op het mengsel en laat koud worden

Snij de cake in 9 dikke plakjes en besmeer met frambozenjam
Gebruik alle jam
Zet even opzij
Klop de slagroom tot het dik begint te worden (niet helemaal stijf)
Doe de suiker,vanille erbij
Klop nu verder tot stijve pieken zich vormen in de kom
Versier hier de trifle mee dus zet nog even opzij

Maak de Trifle

Doe in een glazen kom een laag cake met jam
Snij desnoods in stukjes zodat het in de kom past
Besprenkel met framboise likeur
Doe er een laagje aardbeien en frambozen over
Hierover een laagje Cognac creme
Herhaal dit en eindig met een 3de laag cake en aardbeien en frambozen en Cognac creme
Doe de geslagen slagroom in een spuitzak en spuit een mooie rand slagroom bovenop de trifle
In het midden de overgebleven frambozen en aardbeien leggen

Bron: Ina Garten (Barefoot Contessa)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten