Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Prinses Torte uit Zweden


 Prinses Torte uit Zweden:

Deze taart uit Zweden is heel erg lekker en luchtig.
Is gemaakt van luchtige cake, vanille cream, slagroom, fruitlaagje en groene marsepein
Je kunt natuurlijk een andere kleur maken
Maar het originele is groen
Je kunt weinig recepten ervan vinden
Misschien omdat het moeilijk is te vertalen uit het Zweeds?
Deze taart is ook te koop bij IKEA
Echt overheerlijk.....hier kan je me wel wakker voor maken  :-)


Ingrediënten:
Voor de cake:

4 eieren
2 dl suiker
1 dl tarwemeel
1 dl aardappelmeel
2 theelepel bakpoeder

Voor de marsepein:

3 en halve dl suiker
2 eetlepels water
180 gram gemalen amandelen
Groene kleurstof

Voor de vanille crème:

2 dl melk
Vanille stokje
2 eidooiers
Anderhalve eetle aardappelmeel
1 eetlepel suiker
2 blaadjes gelatine
2 theelepel vanillesuiker
3 dl slagroom
frambozen jam

Bereiding:

De cake:

Neem een vorm van 26 doorsnee, vet deze in
Klop de eieren en de suiker luchtig
Doe het bakpoeder door de bloem, meng de bloem met de eieren
Giet het mengsel in de vorm
Bak de cake op 180 graden gedurende ongeveer 45 minuten
Laat de taart koelen
Snij na het koelen de taart in drie lagen, de bovenste mag niet zo dik zijn,
dikte van deze laag moet minder dan 1 cm zijn

Marsepein.

Maak een siroop van suiker en water en breng dit aan de kook
Doe de amandelen met het water in een keukenmachine, voeg de afgekoelde
Siroop toe, door kneden tot alles aan elkaar kleeft, voeg de groene kleurstof
toe

De vanille crème.

Maak een gleuf in het vanillestokje, verwijder de zaadjes
Breng de melk aan de kook
Klop de eidooiers, aardappelmeel en suiker luchtig
Roer dit mengsel in de melk, laat op een laag vuur sudderen
vooral niet laten koken, als het goed op dikte is het vanillestokje eruit halen
De gelatine in koud water weken, roer ze daarna door de hete vla
Voeg de slagroom toe en breng op smaak met vanillesuiker

De taart maken en decoreren

Leg de onderste laag op een schaal
Verdeel hier een gedeelte van de vanille crème over, maak een kleine heuvel
Smeer over deze laag een halve pot frambozenjam
Leg de tweede laag op de taart,
voeg weer vanille crème toe en maak de heuvel wat hoger,
Smeer over deze laag de andere halve pot frambozenjam
Voeg de bovenste laag toe en breng hier de resterende
Vanille creme aan op de cake en op de zijkanten.
Rol de marsepein met een deegroller uit en plaats dit voorzichtig over de cake
Snij het overtollige marsepein eraf
Zeef de poedersuiker over de taart en/of garneer met taartdecoraties.






  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten