Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Appel Cranberry Upside Down Taart


Upside Down Appel Cranberry Taart

Vandaag heb ik eens een upside down cake/taart gebakken op m`n eigen manier,
Ik had nog 4 appels liggen die toch eens gegeten moesten worden.
En Cranberry`s heb ik nog in de vriezer, en die doen het goed samen met de appels.
Appeltaart had ik van de week al gemaakt, dus het moest toch iets anders worden,
Nu gaat appeltaart er altijd wel in....
Ik dacht eerst nog tart tatin.....
Maar al doende werd het een mix van alles wat.
En met een dotje slagroom of schepje ijs....
Yummieeeeeeeeeeee

Ingredienten:

4 appels (geschild ,van klokhuis ontdaan en in partjes)
Een flinke hand cranberry`s
1/2 eetlepel kaneel
1/2 eetlepel citroensap
5 flinke eetlepels lichtbruine suiker
1 verpakking bladerdeeg (diepvries)


Bereiden:

Ontdooi het bladerdeeg
Doe de appelpartjes  in een schaal
Voeg de citroen toe en hussel door,
Doe de kaneel, suiker en de cranberry`s toe
Hussel goed door elkaar
Verwarm de oven voor op 190 graden,
Neem een hoge pievorm en doe het appelmengsel erin
Spreid het over de bodem uit
Neem de lap met bladerdeeg en leg over het appelmengsel
Stop de zijkanten goed in
Bestrijk de bovenkant met beetje koffieroom
Zet de vorm in de oven
Bak hem in 3 kwartier gaar en lichtbruin
Haa de taart uit de oven en laat ca 10 minutn afkoelen
Kijk of de randen los zitten
Anders even met mes los maken van de rand
Plaats een bord op de pievorm
Zorg dat de taart goed in het midden staat en keer bord en vorm om,
Haal nu de vorm eraf
Laat afkoelen.....
Lekker met bolletje ijs of dotje slagroom





Bron: Ikkes






  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten