Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Puddingbroodjes

Puddingbroodjes

Puddingbroodjes heb ik nog nooit gemaakt
En stond wel op mijn lijstje van nog maken
Het is er nooit van gekomen
Brood bakken vind ik al moeilijk 
En daarom heb ik ooit een broodmachine gekregen
Dan kon ik zelf brood maken.......
als ik het instructieboekje maar niet kwijt was geraakt
Een elektrische oven kan ik niet hier gebruiken, 
dan slaan de stoppen door als je per ongeluk er niet aan denkt en b.v. de koffiepot aan zet.
Dus de oven is op gas (verder niks mee, heb altijd oven op gas gehad)
Maar we hebben propaangas,en de oven is al een oudje en moet nodig vervangen.
Maar oven voor propaan is moeilijk te vinden.....dus ik koester m`n oventje
Maar ik dwaal af, deze broodjes moeten toch lukken
Van de week ga ik ze maken.....zeker weten
En ik zal jullie laten weten hoe ze zijn geworden

Ingrediënten:

250 gram mix voor witbrood (pak 450 g)  
80 gram witte basterdsuiker  
1 zakje gedroogde gist (a 7 g) 
1 tl zout  
7 eieren (kamertemperatuur ) 
150 gram boter (kamertemperatuur )
1 citroen (schoongeboend)
125 ml crème fraîche  
poedersuiker, voor garnering 

Bereiden:

Meng de mix voor witbrood, 30 gram suiker, de gist en het zout in een kom. 
Voeg 3 eieren toe en meng met een mixer met deeghaken 5 min. op de laagste stand. 
Verhoog de stand en mix nog 5 min. tot het deeg los komt. 
Voeg de boter toe en mix 3 min. 
Laat afgedekt op kamertemperatuur 1 uur rijzen. 
Laat vervolgens in de koelkast 1 uur verder rijzen. 
Vorm 8 balletjes van het deeg. 
Leg op een met bakpapier beklede bakplaat, druk plat, maak een kuiltje en vorm een opstaande rand van 1 cm.
Laat afgedekt op een warme plek 30 min. rusten. 
Rasp de gele schil van de citroen en pers de vrucht uit. 
Mix met de rest van de suiker, 3 eieren, 1 el citroenrasp, 2 el citroensap en de crème fraîche. 
Verwarm de oven voor op 190 °C. 
Klop het laatste ei los. 
Bestrijk de rand ermee. 
Vul de broodjes met het crème fraîchemengsel. 
Bak 15-20 min. in de oven. 
Laat 5 min. afkoelen, bestrooi met poedersuiker en serveer warm. 
Lekker met frambozen.

Bron: A.H.nr 3  2012


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten