Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Cheese Cake with Macademiannoten en Kokos Korst


Cheese Cake with Macademiannoten en Kokos Korst

Oorspronkelijk word deze taart met Key Limes gemaakt.
Deze zijn hier niet te krijgen dus gebruik  de gewone limoentjes
Deze taart is genoemd naar de kleine limoenen, key limes, uit de Amerikaanse staat Florida en is een populair dessert in de Verenigde Staten. 
De taart werd op 1 juli 2006 het officiĆ«le gebak van Florida.
De key limes zijn ook een stuk kleiner dan degene die we hier kennen.
En zijn geelgroenig van kleur en hebben een hogere zuurgraad,
en een sterker aroma en dunnere schil.

Ingredienten:

Geroosterde Macadamia Noten en Kokos Korst.

1 cup digestive biskwietjes
1/2 cup macadamia noten (geroosterd)
1 cup ongezoete kokos (geraspt en geroosterd)
1/4 cup lichtbruine suiker 
125 gram gesmolten boter 
1 theelepel hazelnoot extract (vanille extract is oke) 

Cheesecake Vulling:

900 gram creme cheese
4 T boter (ongezouten)
1 cup suiker
1/2 cup vers geperst limoensap (plus de zeste (ca 6 limoentjes)
3 eieren (kamertemperature)
1 cup zure room (kamertemperatuur)
1/4 cup maizena
Enkele druppels groene voedselkleurstof (optioneel)

Slagroom:

 1 cup slagroom
4 t poedersuiker


Bereiden:

Verwarm de oven voor op 125 graden en bekleed de bakvorm met bakpapier
Rooster de macademian noten en de kokos op een bakplaat in de oven (ca 15 minuten)
Hussel om de 5 minuten even om.
Haal uit de oven en laat afkoelen.
Doe de afgekoelde noten en kokos in de keukenmachine
Gebruik de pulseknop tot een mooie geheel
Zet een kopje van het mengsel apart voor decoratie
Voeg de boter toe en laat de keukenmachine draaien tot alles goed vermengd is.
Doe dit in het bakblik
Druk goed aan.
Bak ca 10 minuten en haal uit de oven.
Zet opzij.


Zet de oven op 180 graden celsius.

Doe de cream cheese, boter en suiker in een kom.
Mix met de mixer alles tot een zacht geheel.
Voeg het limoensap en de zeste toe
Mix alles goed door
Voeg de eieren 1 voor 1 toe 
(voeg ieder volgend ei toe als het eerste geheel is opgenomen)
Voeg de zure room en maizena toe en mix alles goed door elkaar
Wil je een groene kleur voeg dan nu een paar druppels voedselkleuring toe (niet perse nodig)
Als alles goed gemengd is kan het in het bakblik in de korst.
Strijk de bovenkant glad.
Klop het bakblik even op je werkblad zodat alle luchtbellen eruit zijn.
Voor het beste resultaat is bakken in een waterbadje het best.
De cake gaat niet barsten met afkoelen....

Klik HIER op de link om te kijken hoe dat werkt


Je kunt ook de een pannetje met kokend water in de oven zetten
Dat creeert ook stoom, vul wel bij met kokend water als het pannetje leeg raakt.
Zet het bakblik in de oven en bak een uur
Zet de oven uit en laat de cake een uur in de oven afkoelen
Haal dan uit de oven en neem een scherp mes en snij langs de binnenkant van de vorm de cake los
Haal de cake uit het blik en laat geheel afkoelen.
Zet hem daarna voor zeker 6 uur in de koelkast om stevig te worden.

Klop de slagroom met de suiker tot luchtige pieken
Doe de room in een spuitzak en versier hier de cake mee.
Strooi er nog wat van de geroosterde noten /kokos strooisel op







  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten