Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Banoffee Pie van Mary Berry


Banoffee Pie van Mary Berry

Deze pie is zo lekker en echt niet moeilijk te maken.
Je blijft ervan eten......
Gister zag ik op tv Mary de pie maken en heb het recept gelijk opgeslagen

De combinatie van de toffee, bananen en room maken deze taart onweerstaanbaar....
Neem voor de toffee een pan met nonstick bodem
En blijf erbij zodat het niet aanbrand

Ingredienten:

Voor de bodem:

65 gram boter
175 gram gemberkoekjes (fijn gemaakt)

Voor de vulling:

100 gram boter
100 gram lichte bruine suiker
2 blikjes gecondenseerde melk (2 x 397 gram)

Voor de topping:

300 ml slagroom
1 grote banaan (of 2 kleintjes)
beetje citroensap
geraspte chocolade

Bereiden:

Smelt voor de bodem de boter in een pannetje
Neem een blender en maak die koekjes fijn
Giet de boter erbij en laat even draaien tot zich bijna een bal begint te vormen
Haal uit de kom
Bekleed de vorm (23 cm doorsnee) met bakpapier en doe het koekjes deeg erin
Maak glad en druk het met de bolle kant van een lepel even aan.
Zet in de koelkast.
Doe de boter en suiker in een nonstick pannetje en zet op zacht vuur
Als de suiker is opgelost voeg je de gecondenseerde melk toe
Blijf roeren met een houten lepel met rechte onderkant
Zodat je goed over de bodem kunt schrapen zodat het niet aanbrand
ca 5 minuten of tot het mengsel mooi goudbruin is en is ingedikt
Giet dit mengsel in de vorm met de koekjesbodem
Zet opzij op koele plek en laat afkoelen

Voor de topping:

Klop de room tot het dik is en verspreid het over de koude toffeevulling
Snij de banaan in plakjes en druppel er wat citroensap over (dan word ze niet bruin)
Leg de plakjes op het room mengsel en rasp er de chocolade over.
Haal nu de pie uit de vorm en zet hem op een platte schaal
Serveer hem koud.



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 reacties:

Marga zei

Wat een heerlijk recept en zeker niet moeilijk, zo te lezen.
Deze ga ik zeker een keer maken.
Bedankt voor het recept.

Groetjes, Marga

Populaire berichten