Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Lamington Cake





Dit is een taart komt van oorsprong uit Australie...
Een aanrader....
Het lijkt een bewerkelijke taart, maar dat valt best mee.
Je kunt een hoop dingen al een dag van tevoren maken...
Echt de moeite waard om uit te proberen....
Op de link zie je nog een video waar je kunt zien hoe de taart gemaakt word
Klik hiervoor op de titel van het recept....



Ingredienten:

Vanille Cake

3 eieren
70 gram suiker sugar
5 gram vanille extract 
snufje zout
95 gram bloem
20 gram boter (gesmolten)

Suikerstroop:

50 gram suiker
50 ml water

Aardbeienvulling:

250 gram aardbeien
50 gram suiker
1 eetlepel citroensap

Chocolade Glazuur:

120 gram chocolade140 gram slagroom

Mascarpone Creme

250 gram mascarpone (kamertemperatuur
60 gram poedersuiker
5 gram vanille extract
300 gram slagroom (koud)
5 gram gelatine poeder
2 eetlepels water

Voor decoratie Gemalen kokosnoot
Aardbeien

Bereiden:

Verwarm de oven op 180 graden
Beboter een cakevorm in (20 cm doorsnee)
En bekleed het met bakpapier.
Zeef de bloem in een kom en zet opzij
Doe de eieren, suiker, zout en vanille extract in een grote kom
Mix het mengsel voor 10 minuten tot het dik en 3 maal in volume is toegenomen.
Zeef de bloem nogeens boven dit mengsel en schep het door het eiermengsel
Doe op het laatst de gesmolten boter erdoor
Giet het mengsel in de bekleedde vorm
Bak ca 18 minuten tot ze goudbruin is
Laat de cake helemaal afkoelen op een cakerek

Suikerstroop:
Doe de suiker met het water in een pannetje
Breng aan de kook tot de suiker is opgelost
Haal van het vuur en giet de suikerstroop in een schaaltje
Laat helemaal afkoelen

Maak de aardbeivulling
Doe de aardbeien, suiker en citroensap in een pannetje en breng aan de kook
Laat zachtjes 10 minuten koken en blijf roeren tot het dikker is geworden
Haal van het vuur en giet door een zeef om de pitjes te verwijderen
Zet opzij om af te koelen

Maak de chocolade glazuur:
Doe de chocolade en room in een pannetje of schaal en verwarm au bain marie
Laat de chocolde smelten 
Zet de cake op een rooster (zet er een grote kom onder of een bakblik bekleed met bakpapier om de chocolade op te vangen
Giet wat suikersiroop over de top en zijkant  van de cake
Giet de chocolade glazuur over de boven en zijkant van de cake
Bestrooi de top en zijkant met cocos
Zet 30 minuten weg 

Maak de mascarpone vulling:
Los de gelatine op in koud water (laat 5 a 10 minuten staan)
Doe de mascarpone in een grote kom en mix dit met de suiker en vanille extract
Laat de gelatine op laag vuur smelten tot het is opgelost
Doe bij de mascarpone en mix het even door
Mix in een andere kom de slagroom tot stijve pieken
Schep dit voorzichtig door de mascarpone
Doe het mengsel in een spuitzak met een tuitje van 9 a 11 mm
Maak de taart af.
Snij de cake horizontaal door
Zet de 1ste laag op bakpaper
Smeer de bovenkant in met suikersiroop
Smeer hier de aardbeivulling op ...laat een rand van 1 cm over
Spuit daar het mascarpone mengsel open op de bovenkany
Strijk het glad...
Zet de 2de laag erop
Zet 4 a 6 uur weg in de koeling
Versier met verse aardbeien en strooi er poedersuiker over








  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten