Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Girdlebuster Pie



Deze pie is overheerlijk maar....
Zeer slecht voor de lijn

voor de bodem
375gram digestive biskwie
75gram zachte ongezouten boter
50gram donkere chocola (fijn gehakt)
50gram melk chocolade (fijn gehakt)

voor de ijsvulling
1 liter koffieijs

voor de topping
300gram golden syrup
100g lichtebruine basterdsuiker sugar
1/4 theelepel zout
75g ongezouten boter
2 x 15 eetlepels bourbon
125 ml double cream of half stijfgeslagen room

Maak de biskwie fijn (gebruik een deegroller)
Of doe alles voor de bodem in een foodprocessor en maak er een kruimelige deeg van.
Doe de massa in een vorm (een pievorm is prima hiervoor)
Druk alles goed aan en vorm een hogere rand dan de vorm is
(is even een geduld werkje)
Zet de vorm in de vriezer voor een uur tot het hard is

Haal de ijs uit de vriezer en laat iets zacht worden
Schep het ijs over de bodem en maak er een mooie laag van
Doe er vershoudfolie over en zet terug in de vriezer

Doe de golden syrup,zout en de suiker en boter in een sauspan
Laat alles smelten op matig vuur.
Als de massa kookt nog 5 minuten door laten koken
Doe de vlam onder de pan uit en voeg de bourbon toe
Roer goed door.
Laat iets afkoelen
Schep de slagroom door het mengsel en spatel het voorzichtig erdoor
Haal de pie uit de vriezer en haal de vershoudfolie eraf
Schep het mengsel op de pie
Dek af met folie en zet in de vriezer tot gebruik
Je kunt er nog slagroom over spuiten (niet nodig)

Dit recept is van Nigella Lawson
Ik zag het haar maken op bbc bij de saturday kitchen
het leek me heeeel lekker
Heb het recept opgezocht en vertaald.
Sommige ingredienten zijn beetje moeilijk te krijgen
Maar het meeste vind je wel op internet of de goeie supermarkt
De golden syrup heeft Dirk bij onze kaasboer in Leersum gekocht die ook double cream en clotted cream verkoopt.
Golden syrup lijkt op stroop,alleen vloeibaarder en iets lichter van kleur
Voor de bourbon naar de slijter:
Je hoeft geen grote fles te kopen
Er zijn kleine proefflesjes die handig hiervoor zijn.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten