Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Erwtensoep (Snert)

 


Erwtensoep

Het is al een hele tijd geleden dat ik zelf erwtensoep heb gemaakt
Weet wel wat er allemaal ingaat, maar de hoeveelheden was ik kwijt
Dus ik heb hier en daar op het net gekeken voor een recept
Er zijn zoveel erwtensoep recepten
Je ziet door de bomen het bos niet meer
Ik kwam bij Jeroen terecht....die had het recept wat leek wat ik er allemaal in gooide
Alleen Jeroen gebruikt aardappelen in plaats van knolselderij
En selderijstengels i.p.v. een bosje selderij.
Ik heb het in het recept aan gepast
En Jeroen pureert de soep met de staafmixer
Dat doe ik ook niet...je mag zien en preoven wat erin zit

Ingredienten:

500 gram spliterwten
3 flinke uien
klontjes boter
1/2 selderknol
bosje selderij
2 dikke prei
1 varkensschenkel (of varkenskrabbetjes))
200 gram gerookt spek (in dobbelsteentjes)
4 laurierblaadjes
2 takjes tijm
3 liter water (minstens)
1 rookworst
zout
peper van de molen

Bereiden:

Weeg de juiste hoeveelheid spliterwten en doe ze in een vergiet.
 Spoel de erwten onder stromend water.
Pel de uien en snij ze in grove stukken.
Verhit een grote stoofpot of een soepketel op een matig vuur.
 Smelt er een flinke klont boter in.
Stoof de stukken ui in de boter en maak intussen de prei en de selder schoon. Verwijder het wortelstuk en het loof van de prei en de selder. Spoel alles grondig en snij de prei in ringen en hak de selderij fijn  
Doe de prei en de selder bij de ui en stoof de groenten mee. 
Giet ook de spliterwten in de pan.
Schil de knolselderij en snij ze in blokjes. 
Doe ze in de pan
Leg vervolgens de varkensschenkel en het gerookt spek in de pan. 
Voeg laurierblaadjes en takjes tijm toe, én een snuifje zout.
Schenk water in de pan tot alle ingrediënten ruimschoots kopje onder doen. 
Plaats het deksel op de pot en laat de erwtensoep minstens 2 uur pruttelen op een matig vuur.
Schep de  gare schenkel uit de soep en pluk het vlees van het bot. 
Vis er ook de sneetjes spek uit en snij desnoods nog kleiner 
Hou de stukjes vlees opzij.
Verwijder de blaadjes laurier en de takjes tijm.
 Mix de erwtensoep glad met de staafmixer. (niet echt nodig)
Snij de rookworst in fijne plakjes en doe ze samen met het varkenslvlees en het gesneden spek in de soep.
Roer, proef en kruid de soep naar smaak met peper van de molen en zout.
Serveer iedereen een dampend hete kom verse soep.
 Bewaar de rest van de soep koel of vries ze in. 
Geef ze niet de kans om te verzuren.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 reacties:

Ger zei

De tijd voor snert zit er weer aan te komen,voor mij winterse kost, geen dagelijkse kost😉
Ieder heeft zo zijn/haar eigen recept met ingrediënten wat in de kookpot gaat.
Ik voeg de groenten en rookworst pas toe wanneer vlees en spliterwten gaar zijn, groenten hebben echt geen uren nodig om te garen.
En absoluut geen wortels en staafmixer.

Groetjes,Ger

Populaire berichten