Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Smorgas Taart


Smorgastaart

Een feestelijke taart
Je zou erzo in happen
Afgeleid van het Zweedse Smorgasbord
Wat niet anders betekent dan "open boterhammetjes"
En dat klopt.....
De mooie boterhammetjes,mooi versierd met van alles en nog wat
Net even anders dan broodje kaas
De taart is een luxe variant op het smorgasbord
En het lijkt mij super lekker
In het oorspronkelijke recept werden kippers gebruikt i.p.v. makreel
Maar met makreel lijkt het me erg lekker
O ja....de tippies heb ik er zelf bijgezet
Leek me wel handig
Waarom moeilijk als het soms makkelijk kan.....


Ingredienten:
Brood:
12 gram droge gist
500 ml (2 cups) water van 37 graden Celsius
2 theelepel zout
1 theelepel stroop
2 theelepel olie
165 gram (1 1/4 cup) broodmeel
380-450 gram (4 1/2 – 5 cups) bloem

Makreel Mousse:
400 gram schoongemaakte makreel 
100 ml ( 1/2 cup mayonaise)
100 ml ( 1/2 cup) slagroom

Cream Cheese mixture:

300 gram  cream cheese
300 ml (1 1/4 cup) zure room
1 theelepel zout
1/2 theelepel verse peper


Mosterd saus:

1 1/2 eetlepel suiker
1 1/2 eetlepel dijon mosterd
1 1/2 eetlepel milde mosterd
zout
100 ml ( 1/2 cup) olie

 
Garnering:

Gerookte zalm
Garnalen
1 hardgekookt ei
stukje komkommer (10 cm ) in plakjes
Radijsjes (in plakjes
Romeinse sla Geplukt)
Peterselie (gehakt)
Bieslook (geknipt)
Boter
Mineraalwater

Bereiden:

Brood:
Los de gist op in water
Voeg de olie, stroop, zout en broodmeel aan toe
Roer even door
Voeg de bloem toe
Kneed alle ingredienten goed door elkaar
Maak een bol en leg dat weer in de schaal en bedek met huishoudfolie
Laat 45 minuten rijzen op warme plaats
Kneed de bol weer goed door
Vet een ronde springvorm goed in
Maak van het deeg een ronde bol en plaats het in de springvorm
Duw de bol vlak en laat alles weer 45 minuten rijzen
Verwarm intussen de oven voor op 200 graden celsius
Bak het brood in ca 35 minuten gaar
Laat afkoelen onder een schone theedoek


TIP:
Je kunt ook kant en klare broodmix gebruiken....

Makreel Mousse

Mix de makreel, mayonaise en room tot een zachte mengsel
Breng op smaak met peper en/of zout
Zet even opzij

Creme Cheese mengsel

Mix de creme cheese met de zure room
Kruid met peper en zout
Zet even opzij

TIP:

Knip er een paar sprietjes bieslook door

Mosterdsaus:

Zorg dat de ingredienten voor de mosterdsaus op kamertemperatuur is
Anders gaat het schiften
Mix de suiker en mosterd door elkaar
Druppel onder het kloppen de olie erbij
Kruid met zout indien nodig

TIP:
Beetje huiverig om zelf mosterdsaus te maken?
Koop dan een flesje kant en klare mosterdsaus

De taart maken:

Snij de korst van het brood en snij het brood in 3 lagen


Leg de eerste laag op een bord


Bevochtig de laag met mineraalwater
Bedek de laag met de makreel mousse en leg er de komkommerschijfjes op


Leg de 2de laag brood erop
Duw hem goed aan en bevochtig het met mineraalwater
Smeer boter op de laag en bedek met gerookte zalm (bewaar wat voor garnering)
Sprenkel wat mosterdsaus over de zalm
Doe er wat fijn gesneden romeinse sla overheen
Leg de volgende laag brood erop
Pers de broodlagen goed op elkaar
Bevochtig met mineraalwater
Smeer het creme cheese mengsel over de boven en zijkanten
De bieslook en gehakte peterselie vermengen en tegen de zijkant aan drukken
Versier de bovenkant met sla, ei, zalm, radijsjes en garnalen
Zet de taart in de koeling voor een paar uur
De smaken kunnen zo goed in het brood trekken



Bron: Saveur en Paninihappy (foto`s)



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 reacties:

Jeany zei

Het einde Jeanne, helemaal mijn soort taart, die ga ik maken, zalig ziet hij er al uit, maar zal zeker verrukkelijk smaken ook nog, bedankt meid, ook voor de extra tippies ;) groetjes van Janine

Jeany zei

Ik ga hem binnenkort proeven want mijn vriendin Ini gaat hem maken voor een proefsessie van haar high tea clubje, yammmmmmie, heb er zo zin in ;))

Jeany zei

ik heb hem gepinterest ☺ dit is zo lekker ☺ liefs van mie

Unknown zei

Wat een mooie taart! Zal zeker heerlijk smaken en nog gezond ook. Omdat ik geen makreel mag eten (jammer hoor) zou ik daarvoor in de plaats tonijn nemen. Ik ga hem zeker eens maken.
Dank voor het recept en de foto's.
Ik plaats het recept op mijn 'voedselzandloperbord' op Pinterest.
Leonarda Harder

Populaire berichten