Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Toad in the Hole


Toad in the Hole

Toad in the hole of Sausage Toad is een traditioneel Engels gerecht
Saucijsjes in Yorkshire pudding beslag....
Meestal gegeten met jus en groente en puree

Ingredienten:

30 gram vet of  boter met beetje olie 
454-500 gram goeie kwaliteit saucijsjes of andere kruidige worstjes
300 ml melk
125 gram  bloem
2 middelgrote eieren
Zout & Peper
Fijn gesneden salie

Voor de Uienjus:

1 rode uit (gesnipperd)  
100 ml vleesbouillon (blokje) 
2 eetlepels  balsamico azijn
1 theelepel maizena (met beetje water gemixt)

Bereiden:

Verwarm de oven voor op 200°C.

Doe het vet of boter met olie in een koekenpan en zet op het vuur tot het vet of boter gesmolten is
 (3 a 4 minuten)
Doe de saucijsjes erbij en braad ze 15 a 20 minuten tot ze goudbruin zijn, draai ze halverwege even om.
Als de worstje braden maak je het beslag
Giet de melk in een kom of keukenmachine
Voeg de bloem , eieren en zout toe
Mix tot alles goed is vermengd en voeg nog wat fijn gesneden salie toe.
Zet het beslag even in de koelkast
Neem de worstjes uit de pan
Giet het braadvet in de bakvorm.
Giet het beslag in de vorm en doe de saucijsjes in het beslag
Duw ze goed onder het beslag.
Doe de bakvorm in de oven en bak  voor ca 20 a 30 minuten
Of tot het beslag goudbruin en gerezen is

Serveer gelijk met de uienjus

Lekker met aardappelpuree

Uienjus:

Bak de ui in het vet wat over is van de worstjes
Als het gaat carameliseren voeg je de balsamicoazijn en de bouillon toe
Laat even zachtjes pruttelen
Voeg de maizena toe en roer tot de jus een beetje is ingedikt



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten