Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Nectarines op Brandewijn

.



Vers van de pers.....
Gister was ik bij mijn groentemannetje
En hij had prachtige nectarines
Dus ik heb een zak meegenomen
En ze op de brandewijn gezet
Uiteraard even een foto van de pot gemaakt
Het ziet er nu al yummie uit
Laat staan tegen de tijd dat de pot open gaat.....
Het fruit is lekker in de trifle,ijs,yoghurt en pudding
De brandewijn is veranderd in een heerlijk drankje
Dus 2 vliegen in 1 klap


Nectarines op Brandewijn
Ingredienten:
7 grote nectarines
200 gram suiker
1 fles brandewijn
kaneelstokje
2 theelepels vanilleextract
2 kruidnageltjes
Weckfles (Blokker)

Bereiding:
Maak de nectarines schoon.
Velletje mag erom blijven
Haal de pit eruit en snij de nectarines in partjes
Doe in een schone weckfles de suiker en de brandewijn en het vanille extract
Doe de fles dicht en schud de pot zodat de suiker oplost
Doe de kruidnageltjes en het kaneelstokje erin
De schone nectarines kunnen er nu bij
Sluit de pot en zet op koele plaats
(zorg dat de nectarines goed onder de brandewijn staan,anders gaan ze verkleuren)
Laat zeker 8 weken goed intrekken (langer is nog beter)
(ca. Kerst is het helemaal lekker)

Tip:Geen vanille extract...neem dan een vanillestokje

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 reacties:

Anoniem zei

Heej Jeanne,

Nooit geweten en zelfs niet aan gedacht,dat je nectarine's ook op brandewijn kunt zetten!!
Ik ben dol op nectarine's.Jammer dat de tijd voorbij is. Ik zag er geen meer in de supermarkt! Maar jij kocht ze nog wel bij de groenteboer?

Dan ga ik morgen meteen eens erop uit!Ben benieuwd of ik er nog kan kopen!!

Ik laat het je weten!!

Groetjes Thea

Jeanne zei

Lekker Thea...
Hier had het groentemannetje prachtige grote nectarines...
Nu heeft hij toch altijd schitterend fruit..
Fruit zo eten doe ik niet veel...
Want het fruit is niet meer zoals vroeger...
Dan nam je een hap van een perzik en het sap liep langs je kin...
Nu is het meer koolraap....
Dus als ik iets zie dat ik denk ja lekker
neem ik gelijk een hoop mee en dan in de brandewijn...
Of ik maak jam...
En het is heerlijk op brandewijn hoor
Niet de hele pot ineen leeg eten natuurlijk...hahahahahahahahah

Groetjes..
Jeanne

Anoniem zei

Hoi Jeanne,

Ik heb heerlijke grote nectarine's gekocht bij de Turkse winkel. Hij heeft het fruit niet in de koeling,en het is bij hem altijd wat rijper!! maar daardoor wel smakelijker!!
Ik kocht er gisteren al, maar heb ze zelf al deels opgepeuzeld.....lekker joh!!

Ik ben een echte fruiteter!!Heerlijk!!

Groetjes Thea

Jeanne zei

Ja als ze goed sappig is dan is het echt lekker..
Ik zit aan de rand van de betuwe,
Dus fruit volop in het seizoen..
Aardbeien en kersen zijn dan niet aan te dragen,dat gaat er wel in ....
Maar de rest.....geen kraak of smaak aan.
Zonde is dat..

Populaire berichten