Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Gepaneerde kipfilet in Wasabimarinade


Gepaneerde kipfilet in Wasabimarinade

Op het forum waar ik lid van ben,word 1x per maand een bijzonder ingredient opgegeven
De bedoeling is dat we dat gebruiken in een eigen gemaakt recept.
Deze maand is dat wasabi.....
Hier in tubes (pasta) en in potjes (poedervorm) te koop 
Wasabi word bij sushi gebruikt in een dipsausje
Ik heb dat oosterse beetje aan gehouden in de marinade
En in een dressing voor sla....
Het recept wat ik ermee heb gemaakt is dit....

En dit vond ik ervan....
Ik heb de wasabi als een soort mosterd gebruikt
Bij de kipfilet viel het een beetje tegen
Ik proefde niet echt een hete ondertoon
Maar het smaakte erg lekker (Dirk wil het nog eens eten)
En door de sla ook lekker
Ik denk dat het door een linzen salade ook lekker zal wezen
Of met spercieboontjes
De ingredienten heb ik eerst met lepels gemeten
Toen de marinade gehusseld was en ik het geproefd had.....
 heb ik er nog extra wasabi door gedaan en peper en zout.


Ingredienten

Marinade

1 dl olie
3 eetlepels gembersap
3 eetlepels sesamolie
3 eetlepels sojasaus
2 eetlepels wasabi
2 eetlepels citroensap
peper en zout
Knoflookteentje (geplet)
Klop alles in een schaal doorelkaar


2 flinke kipfilets ....
Plat geklopt tussen keukenfolie
Doe de filet in de marinade
Zet weg voor een paar uur

Doe op een bordje paneermeel
En op een ander bordje een losgeklopt ei
Haal de kipfilet uit de marinade en veeg beetje droog met keukenpapier
Haal de kipfilet eerst door de paneermeel en dan door het geklopte ei
Doe nog eens door de paneermeel
Maak boter of braadproduct heet in koekenpan
Bak de gepaneerde kipfilets aan beide kanten gaar en bruin
Met aardappeltjes en sla
De sla heb ik aangemaakt met wasabi verwerkt in de dressing




Wasabi dressing

2 lepels sesamolie
2 lepels citroensap
2 lepels mayonaise
uitje (fijn gesnipperd)
peper en zout
2 theelepels wasabi
3 theelepels gembersap



Bereiden:

Hussel alle ingredienten door elkaar
Proef of er nog iets bij moet van zoet of zout
Breng dan op smaak met nog wat gembernat
Klop hier een dressing van
Maak de sla schoon
Snij er tomaat doorheen
Giet de dressing erover

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten