Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Broodschoteltje met Appel en Rozijnen


Broodschoteltje met Appel en Rozijnen

Wie kent het niet?
Een ouderwets gerechtje, maar echt lekker
Heb je veel brood? op deze manier kun je het mooi weg werken
Broodschoteltje met appel en kaneel
Mijn kids waren er dol op
Je kunt i.p.v. appels ook ander fruit nemen
Neem eens tuttifrutti,
Wel de tuttifrutti eerst koken dat ze gaar is en dan vermengen met de blokjes brood

Ingrediƫnten 4 personen

100 gram rozijnen 
1 goudreinet 
4 eetlepels suiker
1 eetlepel kaneelpoeder
12 tot 14 sneetjes bruin of volkorenbrood  ( in kleine stukjes, met korst )
vloeibare bak en braad (om de schotel mee in te vetten)
3 eieren: dooiers en eiwit gescheiden
2 eetlepels custardpoeder
een snufje zout
ongeveer 600 ml melk

Bereiden:

Wel de rozijnen in een beetje water
Schil de appel, verwijder het klokhuis en snijd de appel in blokjes of schijfjes
Zet de oven (electrisch) op 150 graden.
Doe 600 mililiter melk in een pan en doe daar het brood bij. 
Roer, zodat dit een pap wordt. 
Wordt het te stijf, doe er dan wat melk bij.
 De pap moet stevig zijn, maar de lepel hoeft er niet in te blijven staan.
Doe de eiwitten in een mengkom, doe daar een snufje zout bij en 1 eetlepel suiker. 
Klop dit stijf met mixer of met de hand. 
Voeg dan de custardpoeder toe en mix het nog even kort mee.
Voeg de appel, rozijnen, geklutste eidoorers en de overige suiker toe aan de pap en doe het gas uit.
 Voeg het mengsel van punt vier, toe aan de mengkom van punt 3. 
Spatel dit door elkaar, maar mix dit niet!
Vet je ovenschaal in met de vloeibare bak en braad en schep het mengsel  hierin.
Zet in de hete oven en kijk na een kwartier hoe het er uit ziet, wordt het al bruin?
Zet de oven dan lager. 
Het moet er ongeveer 30 minuten in

Bron: Smulweb


 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten