Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Bloemensalade


Bloemensalade

Je ziet steeds meer "eetbare" bloemen bij de groenteboer
Het is ook een vrolijk gezicht in een salade de vrolijke kleuren van het madeliefje, oostindische kers en andere bloemen te vinden
En denk eens aan de gesuikerde viooltjes op gebak
Of de gefrituurde bloemen van de courgette
Ga nu niet gelijk je tuin leegplukken......
Want je hebt giftige er ook tussen zitten en daar zit je niet op te wachten
En pluk geen bloemen uit bermen
Daar tuffen vrolijk de auto`s langs en de viervoetige doen er nog wel eens een plas
Gebruik in de keuken bloemen van uitstekende kwaliteit en die er speciaal voor zijn gekweekt
Die zijn niet behandeld met insecticide of andere schadelijke stoffen
Maar de paar centen die je er extra voor moet uitgeven
heb je toch wel over voor een speciaal gerecht
of een speciaal dineetje
Klik op de link  (eetbare bloemen) en lees wat voor soorten je kunt gebruiken

Ingrediƫnten

1 kleine krop eikenbladsla, in hapklare stukken gesneden
85 g rucola
85 g alfalfa
100 g bosbessen
30 g gemengde eetbare bloemen, zoals Oost-Indische kers, bernagie, viooltjes, en kruidenbloemen,
zoals salie en rozemarijn

Honing-mosterddressing:

3 el druivenpitolie
sap van 1 kleine citroen
1 tl dijonmosterd
1 tl heldere honing
peper en zout

Bereiden:

Maak de dressing.
Meng daarvoor de olie met citroensap, mosterd, honing en peper en zout naar smaak in een grote, diepe schaal.
Voeg de sla en de rucola toe en meng, zodat alles goed is bedekt met de dressing.
Bestrooi de salade met de alfalfa en de bosbessen.
Schik de bloemen erbovenop en serveer meteen.


Variaties en tips voor bloemensalades


Maak een wortel-bloemensalade.

Voor een verfrissende frambozen-bladsalade met citroensmaak meng je 15 g kervel en enkele blaadjes citroengeranium met 1 kleine krop bindsla in stukjes gescheurd.
Bestrooi met 100 g frambozen.
Meng voor de dressing 2 el extra vergine olijfolie met het sap van 1 citroen en breng vervolgens op smaak met peper en zout
Garneer ten slotte de salade met 30 g bieslook, kervel en munt of viooltjes.

Probeer een pittige salade met peer en knoflook.
Haal de blaadjes van 2 kroppen bindsla los en meng ze met 85 g rucola in een kom.
Meng voor de dressing 3 el extra vergine olijfolie met het sap van 1 citroen en 3 el fijngesneden vers bieslook.
Voeg 1 rijpe peer, zonder klokhuis en in schijfjes gesneden, toe en roer,
zodat de schijfjes zijn bedekt met de dressing.
Voeg dan de peer met de dressing toe aan de slablaadjes en meng voorzichtig.
Garneer met 30 g knoflook, bieslook en bernagiebloemen

Scheur 1 krop batavia- of eikenbladsla in hapklare stukken en doe ze in een kom.
Voeg 2 worteltjes, in lange repen gesneden met een dunschiller,
2 sinaasappelen, geschild en in partjes verdeeld, en 75 g bosbessen toe.
Maak de dressing zoals in het hoofdrecept, maar gebruik sinaasappelsap in plaats van citroensap.
Besprenkel de salade ermee en garneer met de oranje en gele bloemen van Oost-Indische kers.




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 reacties:

Jeany zei

Ik blijf het vreemd vinden, eetbare bloemen, ik houd het toch maar gewoon op sla ;))

Jeanne zei

hahahahahahahaha die Janine.
Het is toch echt lekker hoor.
Maar meer voor iets speciaals vind ik zelf.En oostindische kers is echt lekker
Beetje peperig.
En het staat vrolijk.
Groetjes :-))

Ria B zei

Ik zal het eens voorstellen aan mn viooltje .....of ik hem eens kan neervlijen op een bedje van sla....".
;-) Ria B

Populaire berichten