Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Sticky Caramel Perzik Broodjes


Caramel Perzik Broodjes

Deze sticky broodjes met perzik en caramel zijn zo verdwenen
Je hoeft deze niet te bewaren
Daar zijn ze veels te lekker voor
Ik kwam dit recept tegen bij Ruby van That is so Vegan
Mijn tip.......
Bak er maar een hele berg van.....:-)

Ingredienten voor de vulling:

2 cups verse perziken (ontpit en in stukjes)
1/4 cup bruine suiker
1/4 cup rum
1/2 theelepel kaneel
2 eetlepel water
2 eetlepel maizena

voor het deeg:

1 cup (soja)melk (warm)
24 gram droge gist
1 en 1/4 cup cakemeel
1 en 1/4 cup bloem
1/2 theelepel kaneel
1 eetlepel bakpoeder
1/4 theelepel zout
2 eetlepels suiker
1/4 cup appelmoes

Voor de caramelsaus

 Bereiden:

Doe de perziken in een kom met de kaneel en bruine suiker
 Hussel alles goed door
Doe de rum erbij
Zet op het vuur (halfhoog) en laat de sudderen(onder af en toe roeren) tot de perziken gaar zijn
Roer een papje van het water en de maizena
Voeg aan de perziken toe en laat even op het vuur dikker worden
Haal van het vuur en zet opzij.
 Doe de warme soja melk in een warme kom
Strooi de gist er over
 Laat 10 minuten staan
Doe de droge deegingredienten in een andere kom
Roer alles goed door
Als het gistmengsel goed is de appelmoes toevoegen
Roer goed om tot het vermengd is
Voeg de natte ingredienten bij de droge ingredienten en "vouw alles goed door elkaar
Leg het deeg op een bebloemd werkvlak en kneed goed door tot een soepel deeg (2 a 3 minuten)
Is het deeg plakkerig voeg dan nog wat bloem toe Laat ca 5 a 10 minuten rusten
Rol het deeg uit tot een langwerpige deeglap

Smeer de perzikvulling op het deeg (laat 1cm van de kant vrij)
Rol het deeg op (zorg dat de vulling er niet uit loopt)


Snij de rol in stukken (8 stuks)
Leg de stukjes in een bakblik zodat de pan bedekt is
(je kunt ook een vierkant blik nemen....)


Bedek met een schone theedoek en laat nog even rijzen (ca 1 uur)
Verwarm de oven voor op 180 graden celsius
Als de broodjes zijn gerezen kunnen ze gebakken worden
Zet ze in de oven voor ca 25 a 30 minuten tot ze goudbruin zijn
Haal ze uit de oven en laat 15 minuten afkoelen


Giet er nu de caramelsaus over en laat de broodjes helemaal afkoelen
Heerlijk voor een zomers ontbijtje in de tuin of op balcon
 Maar ook niet mis bij de koffie



Bron:That is so Vegan

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten