Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Maple Pecan Pie



Maple Pecan Pie

Deze Pie is een echte aanrader....
Wie kan dit nu weerstaan...
En een echt begin van de herfst.
En om het nog makkelijker te maken kun je ook kant en klaar deeg nemen uit de vriezer.
Tegenwoordig in de supermarkten te koop.

Ingredienten:
pievorm doorsnee 23cm

Korst:
1¼ cups bloem
¼ cup poedersuiker
¼ theelepel zout
100 gram koude boter  (in blokjes)
2-4 eetlepels koud  water

Voor de eggwash:
1 eiwit
1 eetlepel poedersuiker

Vulling:
1½ cups pecannoten (gebroken met de hand)
4 eetlepels boter (ongezouten)
½ cup bruine suiker  
¼ theelepel zout 
3 grote eieren
½ cup pure maple syrup
2 eetlepels bloem 
1 eetlepel bourbon (optioneel)
1 theelepel vanille extract

Bereiden:

Verwarm de oven voor op 170 graden celsius

Maak de korst:
Zet de blokjes boter een paar minuten in de vriezer zodat ze echt goed koud zijn,
Doe de bloem, poedersuiker en zout in de keukenmachine
Gebruik de pulse knop om alles te mengen
Voeg de koude boter toe en pulse een paar keer tot een soort kruimeldeeg,
Voeg 2 eetlepels ijswater toe en pulse even kort
doe dit nog eens met de andere 2 eetlepels water
Doe het deeg in plastic huishoudfolie en laat 10 minuten rusten in de koelkast
beboter een pievorm in met boter 
Rol het deeg uit en leg het in de beboterde pievorm
Prik met een vork in de bodem van het deeg (dit voorkomt grote blazen in het deeg)
Beleg de bodem en zijkant met bakpapier en vul met rauwe bonen of keramische bakkorrels
Bak de korst blind ca 20 minuten
Haal uit de oven en haal het bakpapier met de boontjes of keramische korrels eruit
Laat iets afkoelen....
Smeer de bodem in met eggwash (dit voorkomt dat de bodem slap word)

Doe de pecans op een bakplaat en laat ze bruin roosteren ca. 7 minuten
Roer af en toe even  zodat het niet verbrand
Laat ze op een bord afkoelen...zet even opzij
Smelt de boter in een middelgrote sauspan op laag vuur
Voeg suiker en zout toe
Roer tot het gemengd is.
Zet het vuur op zn laagst
In een kom de de eieren met de maple sirup samen kloppen (met de handklopper)
Voeg langzaam het botermengsel toe onder voortdurend kloppen
Voeg de bloem toe en blijf kloppen tot het mengsel zacht en glad is ca. 2 minuten
Klop de vanille extract in met de bourbon (als je dat lekker vind)
Voeg de pecan nootjes toe en roer goed om.
Giet het mengsel in de voorbereide bakvorm
Bak ca 40 minuten op 180 graden tot de vulling gaar is 
Je kunt dit testen met een sateprikker
Prik in het midden en als het er schoon uitkomt is de pie klaar.
Zet de pie op een rek om af te koelen.
Laat minstens 3 uur staan.
Serveer op kamertemperatuur...
Bewaar je de pie in de koelkast dan uurtje van tevoren eruit halen.
Lekker met een toefje clotted cream of creme fraiche



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten