Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Grasshopper Pie


Grashopper Pie

Deze Grasshopper Pie staat al een tijd op mijn lijstje van nog te maken
Het is er nog steeds niets van terecht gekomen.....
De combi chocolade met pepermunt is erg lekker
Dus volgens mij moet het een heerlijke taart wezen
Je hoeft de likeur niet altijd  in grote flessen te kopen
Bij de slijter zijn kleine miniatuurtjes te koop...
Vaak genoeg voor gebruik in  een recept

Ingredienten:

Bodem:
28 chocolade creme gevulde sandwich koekjes ( Oreo)
50 gram chocolade (gehakt)
3 eetlepels ongezouten boter (zacht)
Vulling:
3 cups mini marshmallows
1/2 cup volle melk
1/4 cup creme de menthe
1/4 cup creme de cacao (witte)
1 1/2 cups slagroom
paar druppels groene voedsel kleurstof (optioneel)
Taartvorm van 25 cm doorsnee, 5 cm hoog (met losse bodem)
Anders springvorm nemen en bekleden met bakpapier.

Bereiden:

Leg een koekje opzij
Verkruimel de koekjes en de chocolade in een keukenmachine tot een kruimelig geheel
Voeg de boter toe en mix alles goed door tot het een klont gaat vormen
Doe het mengsel in de bakvorm en verspreid het regelmatig ook de zijkanten
Druk stevig aan
Zet de vorm in de koelkast om koel en hard te worden
Doe de melk em marshmellows in een pannetje en zet op laag vuur
Als de melk gaat schuimen (niet koken)
haal dan het pannetje van het vuur
Roer tot de marshmellows zijn gesmolten en het goed vermengd is.
Giet het mengsel in een hitte bestendige schaal
Mix het met de creme de menthe en de creme de cacao
Laat staan om af te koelen
Klop in een kom de slagroom tot het zachte pieken vormt
Blijf kloppen en voeg de afgekoelde marshmellow mengsel toe
Het mengsel moet dik maar zacht wezen, niet stijf en droog
Doe een paar druppels groene voedsel kleurstof toe (niet persee nodig)
Doe deze vulling in de pie korst
Strijk de bovenkant glad met een strijkmes of pannenlikker
Dek de pie af met huishoudfolie en zet in de koeling voor minstens 4 uur
Voor het serveren:
Verkruimel het koekje en strooi over de pie
Haal uit de vorm en zet op een taartplateau of mooi bord
Snij er punten van.
N.B De taart kan 2 dagen van tevoren gemaakt worden
Bewaar in de koelkast en bestrooi het vlak voor het serveren


Bron: Nigella Lawson

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten