Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Kip Shoarma Taboulleh Salade



Kip Shoarma Tabouleh Salade

Een verse salade vol met geweldige smaken
De kip is gemarineerd in een midden-oosterse marinade en met de tabouleh salade een
geweldig gerecht.
Geef er eigengemaakte humus bij.
En je zult versteld staan hoe lekker dit is.

Ingredienten:

Voor de Kipshoarma:

2 theelepels gerookte paprikapoeder
!/2 theelepel turmeric
2 theelepels komijn.
1/2 theelepel kaneel
2 theelepels peper
1 theelepel zout
sap van 2 citroenen
1/2 cup olijfolie
1 theelepel rode pepervlokken
4 knoflookteentjes
1 pond kipfilet (geen vel en bot eraan)
1 grote ui (gesneden in dunne plakken)

Voor de Tabbouleh Salade:
2 cups water
1 cup ongekookte bulgur
1/4 cup olijf olie
1/4 cup citroensap (ca 2 citroenen)
3 cups tomaten ( klein gesneden) 
1 komkommer (van zaad ontdaan en in stukjes gesneden)
1/4 cup lenteui (in ringetjes)
2 cups verse peterselie (fijn gehakt)
1/4 cup verse munt (fijn gehakt) 
Zout & Peper

Andere ingredienten (naar eigen smaak)
1/4 cup feta kaas (verkruimeld)
1/2 cup olijven (zonder pit)
pita broodjes
hummus
1 avocado (in plakjes)

Bereiden:
Doe de kruiden voor de kip shoarma in een kom en hussel door elkaar
Voeg de schijven ui toe en hussel door de marinade
Voeg de kip toe en bedek met de marinade
Dek af met huishoudfolie en zet koel weg om te marineren
Hoe langer hoe lekkerder de smaken zijn.
Verwarm de oven voor op ca 200 graden celsius
Doe de kip in een ovenschaal en bak de kip in ca 40 a 45 minuten gaar en bruin
Laat de kip 5 a 10 minuten rusten voor je het in plakjes snijd.

Tabbouleh Salade;
Doe het water in een pannetje en breng aan de kook
Als het water kookt de bulgur toevoegen
Laat op laag vuur sudderen tot het water is opgenomen (ca 5 minuten)
Af en toe roeren
Laat de bulgur goed afkoelen.
Doe de bulgur in een kom of schaal en voeg de andere ingredienten toe
Hussel goed door
Neem een grote platte schaal en spreid de bulgursalade hier over uit
Leg de gesneden Kip, Olijven, Feta en Avocado op de salade
Serveer met Humus en Pitah broodjes

Humus

Ingredienten:

200 gram kikkererwten (uit blik)
1 eetlepel tahini (sesampasta)
1 knoflookteentje
3 eetlepels olijfolie
2 eetlepels citroensap
water
zout

om te bestrooien: 
pijnboompitjes (geroosterd)

Bereiden:

Doe al de ingredienten in de blender of keukenmachine
Mix alles door elkaar tot een smeuige pasta
Voeg zoveel water toe tot het naar gewenste dikte is
Doe de humus in een schaal en besprenkel met pijnboompitjes.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten