Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Verse Kruiden

Verse Kruiden

 Het gebruik van kruiden:
Vroeger werden kruiden vooral voor medicinale doeleinden gebruikt
Tegenwoordig zijn ze niet meer weg te denken in de keuken als smaakmakers
Maar ook op andere plekken in huis kun je veel plezier hebben van kruiden 
Met deze tips heb je ook binnen plezier van de kruidentuin.

Potpourri
Een potpourri is een mengsel van gedroogde bloemblaadjes en kruiden. 
Je kunt het zelf maken (nog leuk ook)van bijvoorbeeld rozen, tijm, rozemarijn en kamille. 
Meng alles door elkaar en leg het in een decoratieve schaal.
Voor verschillende soorten Potpourri klik HIER


Bouquet garni

Een kruidenboeketje, of bouquet garni, geeft smaak aan soepen en allerlei stoof- en sudder- gerechten. 
De klassieke combinatie bestaat uit peterselie, tijm en laurier. 
Maar je kunt zelf  favoriete variaties bedenken. 
Voeg een bouquet garni altijd in het begin van de kooktijd aan het gerecht toe.


Kruiden drogen
Als je kruiden wil drogen, oogst ze dan voor dat ze bloeien
Het liefst ‘s ochtends, als de dauw verdwenen is.
Je kunt kruiden op vier manieren drogen:
Aan de lucht: 

Bind de kruiden in losse bosjes en hang ze op een warme, droge en goed geventileerde plaats. 
Laat ze niet langer dan twee weken hangen. 
Na het drogen bewaar je de afgeritste blaadjes in hermetisch afsluitbare potten.
In de oven: 

Spreid de kruiden uit op een met aluminium bedekte bakplaat en droog ze in de oven op de laagste stand.
Of maak bosjes van de kruiden zoals peterselie en selderij en hang ze over een rek
Zet het rek boven in de oven en laat de bosjes hangend drogen

In de magnetron: 

Strooi de afgehaalde blaadjes op keukenpapier en droog ze op de hoogste stand in de magnetron. 
Reken op zo’n 4 minuten bij een magnetron van 650 Watt.
Gebruik van gedroogde kruiden minder dan van verse, want de smaak is sterk geconcentreerd.

De Dehydrator

De voedsel Dehydrator  geeft je de mogelijkheid om veel verschillende producten op een eenvoudige manier te drogen.
 De ingebouwde ventilator maakt het drogen van voedsel, zoals paddestoelen, kruiden, fruit of groenten zeer efficiënt. 
De voedingsdroger is uitgerust met vijf grote droogbakken die je kunt gebruiken om de ingrediënten in lagen te regelen. 
Je kunt de intensiteit van dehydratatieproces kiezen dankzij de temperatuurregeling waarmee de droger is uitgerust.

De dehydrator hierboven heeft....
5 bakken
Temperatuurregelingsregeling
geluidsarm
Ingebouwde ventilator
Beveiliging tegen oververhitting


Kruiden invriezen

Sommige kruiden, zoals basilicum, peterselie en dragon, verliezen hun smaak als je ze droogt. 
Je kunt ze beter invriezen.

Tip: 

Hak ze fijn en verdeel ze over een vorm voor ijsblokjes. 
Dan heb je altijd kant-en-klare porties bij de hand. 
Ingevroren kruiden zijn niet geschikt als garnering, maar uitstekend te gebruiken om mee te koken.

TIP:

Voor meer kruiden informatie en recepten klik HIER


De titel zegt het al....het ultieme boek over kruiden...
Het kweken, gebruik en bewaren word erin uit de doeken gedaan
Een aanrader....Ik heb dit boek van Dirk gekregen en ben er reuze blij mee.
Er staat werkelijk van alles in.



Bron:Informatie heb ik van het internet gehaald

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten