Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Cranberry Semifreddo met Kaneel

                                                                                 
           

Cranberry & Kaneel Semifreddo

Jaja....weer cranberry`s...
Nu eens in semifreddo.
Semifreddo betekent halfzacht en dat is dit precies
Geen ijs...geen mousse, maar iets daartussen in.
Gegarandeerd een succes.....iedere keer weer

Ingredienten:

 500 gram bevroren cranberry`s
 1 kaneelstokje
200 gram suiker
5 eidooiers
300 ml melk
1/4 cup rum
1 eetlepel brandy
600 ml slagroom (geklopt)
Zilver pilletjes voor garnering (optioneel)

Bereiden:

Doe de cranberry`s, kaneelstokje en de helft van de suiker in een pan met 1/4 cup water
Breng aan de kook
Doe deksel op de pan en laat op halflaag vuur voor 10 minuten koken
Roere geregeld tot de bessen open zijn gesprongen en zacht zijn
Haal het kaneelstokje eruit.
Zet 1 cup van het mengsel opzij
Doe de rest in de keukenmachine en laat draaien tot een alles goed vermengd en zacht is
Klop de eidooiers in een kom tot ze lichtgeel zijn
Verhit de melk met de suiker in een pan op halflaag vuur tot de suiker is opgelost
Giet de hete melk over het eimengsel en roer met houten lepel
Giet alles terug in de pan en zet op laag vuur
Roer 2 a 3 minuten tot de achterkant van de lepel bedekt blijft met het mengsel
Doe het mensel in een kom
Roer de rum en brandy erbij
Roer goed door
Doe er huishoudfolie over direct op het mengsel (zo komt er geen vel op)
Laat 1 uur afkoelen
Doe het mengsel bij de cranberry puree en geklopte slagroom in een kom
Schep het voorzichtig door elkaar
Nu kan het mengsel in de ijsmachine en laat daar in draaien tot ijsdikte
Geen ijsmachine? Geen nood.....
Doe het mengsel in een plastic doos en zet in de vriezer voor 2 uur
Haal het er dan uit en laat draaien in de keukenmachine
Doe weer in de doos en zet weer in de vriezer
Herhaal dit 3 keer
Doe een bol semi freddo in een glas en giet er wat van de cranberry`s in siroop over
Versier met zilveren pilletjes


Bron: Taste

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten