Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Pasta Maken



Pasta maken

Verse pasta....en helemaal zelf gemaakt
Lekkerder dan de kant en klaar gekochte pasta`s
En je hoeft niet perse een pastamachine te hebben.
Je kunt het deeg ook dun uitrollen en er spaghetti van snijden...
Heb je wel zo`n machientje is het helemaal fluitje van een cent.
Ingredienten:

400 gram meel van durum tarwe
4 eieren
1 stuk huishoudfolie
Het basisdeeg is met een beetje oefening binnen 10 minuten klaar.

Bereiden:



Maak op het aanrecht een hoop van het meel.
Maak in het midden een kuil.
Zorg dat de kuil breed genoeg is om alle eieren er in te kunnen doen.
Breek de eieren in de kuil.
Klop de eieren met je vingers of een vork los.
Neem tijdens het kloppen elke keer een beetje meel van de wand mee.
Wees wel voorzichtig want voor dat je het weet maak je de wand kapot.
Blijf zolang kloppen totdat het ei en meel mengsel een beetje stroperig wordt.

Meng de rest van het meel met je handen verder.
Als je voorzichtig bent voorkom je dat je vieze handen krijgt.
Kneed het deeg stevig door. Het deeg moet soepel en egaal worden.
Als je er met je duim in drukt en het veert terug dan is het klaar.
Meestal duurt dit niet langer dan 10 minuten.
Als het deeg te nat blijft voeg je nog wat meel toe.
Als het te droog blijft dan besprenkel je het met wat water.
Als het deeg klaar is kan je het het beste met wat bloem inwrijven.
Leg het weg gewikkeld in huishoudfolie om het even te laten rusten.
Zo droogt het niet uit en kan je het later verwerken.
Als je het deeg binnen een half uurtje gaat verwerken hoef je het niet in de koelkast te leggen.

In deze omschrijving gaan we er vanuit dat je een pastamachine gebruikt.
Met de hand pasta rollen en snijden kan natuurlijk prima met een deegroller en een scherp mes
maar dat is een behoorlijk karwei.

Snijd de bonk deeg in stukken die ongeveer zo groot zijn als een groot ei.
Leg de stukken die je niet gebruikt afgedekt weg om te voorkomen dat ze uitdrogen.
Bloem een stuk deeg in en kneed er een plat broodje van.
Haal het deeg door de pastamachine op de ruimste stand.
Vouw meerdere malen dubbel totdat er een soepele egale plak deeg onstaat.
Ga daarna stap voor stap naar een kleinere stand.
Het lap deeg wordt hierdoor steeds langer en dunner.



Voor spaghetti is de één of twéé na dunste stand prima.
Maar je kan dit natuurlijk aanpassen naar je eigen persoonlijk voorkeur.
Bedenkt wel dat de pasta nog opzwelt tijdens het koken.
Bebloem de lap deeg en vouw het een paar keer dubbel.
Leg het afgedekt weg zodat het niet te veel uitdroogt.
Dit is niet persé nodig als je snel werkt.
Wees zorvuldig met bloemen anders plakt het deeg weer aan elkaar en dat is zonde van je werk.

Als je alle deeg tot lappen hebt gedraaid wordt het tijd om ze door de pasta snijder te halen.
Gebruik de stand voor spaghetti (die met de kleinste gaatjes).
Snijd de lange lappen deeg in lengtes die jij lekker vind om te eten.
In tegenstelling tot gedroogde pasta kan je dit nu lekker zelf bepalen!
Voer de gesneden stukken deeglap door de snijder.
Na twee of drie lappen strooi je een beetje bloem over de spaghetti heen en
werk je het met je handen een beetje los.
Op deze manier plakt het niet aan elkaar en kan je de spaghetti best even laten liggen todat je het gaat koken.

Het koken is heel eenvoudig.
Zorg dat je een grote pan met 2 liter kokend water klaar hebt staan waar één theelepel zout aan toe is gevoegd.
Strooi de pasta in het water en roer het door zodat het niet aan elkaar kleeft.
De pasta is heel snel klaar.
Let op: het kookt heel snel over!
Als de slierten boven komen drijven zijn ze klaar.
Proef even voor de zekerheid. De pasta dient "beetgaar" te zijn, oftewel el dente.
Giet de pasta af in een vergiet
Pasta koelt snel af...dus verwarm je bord voor.....



Bron: Internet

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten