Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Honing Walnoot Super salade


Honing Walnoot Super Salade

Salades zijn altijd lekker.
En vallen ook vaak in de smaak
En je kunt er alle kanten mee op
Als lunch bij de bbq of picknick
Het blijft een lekkere frisse noot bij de maaltijd
Deze salade kwam ik tegen op  het blog van Pinch of Yum



Ingredienten:

2 eetlepels boter
1/2 ui  (in dunne plakjes)
2 cups pitloze druiven (in half)
2 cups tuinboontjes (dubbel gedopt)
1 cup bulgur
3/4 cup walnoten
1/4 cup honing
1/4 cup water
verse spinazie
verkruimelde bleu cheese
zout & peper

Bereiden:

Smelt de boter in een pannetje op laag vuur
Doe de ui erbij en laat even sauteren voor 30 minuten
Tot de ui zacht en goudbruin is
Doe de bulgur in een pannetje met 2 cups water
Breng aan de kook en laat 15 minuten kokentot het water is geabsorbeerd
Laat 15 minuten afkoelen
Schep de uien door het mengsel en laat de bulgur de boter absorberen
Voeg zout naar smaak toe
Doe de halve druiven en de dubbel gedopte boontjes in een schaal
Schep alles door en voeg de afgekoelde bulgur en walnoten toe
Roer de honing met het water los en giet over het mengsel
Hussel alles goed door
Voeg de gewassen spinazie en bleu cheese vlak voor het serveren toe

Wat is Bulgur.....
Bulgur (ook: burghul of boergoel) is een graanproduct gemaakt van verschillende soorten tarwe, maar meestal van durum (tarwe)
De tarwekorrels worden eerst gestoomd daarna gedroogd en vervolgens grof gemalen of gebroken.
Bulgur wordt vooral gebruikt in de Turkse, Indiase en mediterrane keuken.
 Het heeft een licht notige smaak.
Bulgur wordt gebruikt in pilav, soepen, gebak en brood en als vulling.
 De bekendste toepassing van bulgur is echter in taboule en kibeh.
De hoge voedingswaarde maakt het een goede vervanger voor rijst of couscous.
 In India wordt het ook gebruikt als ontbijtgraan, bereid met melk  en suiker.

Bron:Pinch of Yum

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 reacties:

Jeany zei

bulgor?? nooit van gehoord, maar het ziet er super lekker uit, dus snel ens ff kijken wat bulgor is ☺

Jeanne zei

Ik heb het er even bij gezet Janine.
Bulgur kun je in elke supermarkt of natuurwinkel kopen.
Liefs
:-)

Populaire berichten