Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Jamaica Jerk Burger


Jamaica Jerk Burger

Deze hamburgers zijn wel heeel erg lekker
Een tikje Caribean door de speciale "jerk"kruiden
Wil je meer recepten of info over Caribeanfood
Kijk dan eens op Smulpaapje,
daar staat meer info over kruiden en recepten in het Caribisch gebied
En wil je helemaal in de Caribische sferen komen.....
Draai je haar in rasta staartjes...zet een cd van Bob Marley op
En zing en dans mee....

Ingredienten voor 2 burgers

350 gram  rundergehakt
2 theelepel sinaasappelsap
1 eetlepel Jerk kruiden
1 theelepel balsamico azijn
1 theelepel sojasaus
1 teentje knoflook (fijn gehakt)

Toppings:

2 ananas schijven

2 tomaten plakjes 
Sla
2 plakjes kaas
Gebakken ui (naar smaak)
Gegrilde ananas
Avocadodip

Jerk kruiden:

2 theelepels uienpoeder
2 theelepels chilipoeder
2 theelepels verse tijmblaadjes
1/2 theelepel verse gember (geraspt)
2 en 1/2 eetlepel sojasaus
2 theelepels piment
1/2 theelepel kaneel
3/4 theelepels vers gemalen peper
Meng alle kruiderij goed door elkaar

Bereiden:

Meng het gehakt met de jerkkruiden, sinaasappelsap, azijn, sojasaus en knoflook
Maak er burgers van en zet even koel weg.
Zet de grillpan op het vuur
Grill de burgers aan beide kanten
Pers de burgers niet plat als ze in de pan zitten
Voeg halverwege de ananas toe in de grillpan en bak ze deels bruin
De laatste minuut een plakje kaas op de burger leggen
(de kaas smelt over de burger heen)
Toast de burger broodjes tot ze goed warm en knapperig zijn
Leg de broodjes op een bord
Beleg ze met een blaadje sla en tomaat
Leg hierop de burger met de kaas
Schep er een flinke schep avocadodip op




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten