Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Maki Sushi


Maki Sushi

Ik had geen idee wat ik me bij sushi voor moest stellen toen ik ervan hoorde
kouwe kleffe rijst leek me al helemaal niks en dan ging er nog azijn door
Geef mijn portie maar aan fikkie dacht ik.
Maar als je niks proeft dan kun je moeilijk zeggen dat lust ik niet
Maar het is lekker.....
Hier kun je me dus ook wakker voor maken.
En wil je nog meer sushi recepten of info over de ingredienten?
Klik dan HIER voor recepten en voor meer info op Smulpaapje




Ingredienten
450 gr sushi rijst
10 dl water
4 el rijstazijn
2 el witte basterdsuiker
2 tl zout
6 blaadjes nori (zeewier)
wasabi
sojasaus
bamboe matje
en natuurlijk stokjes om mee te eten
Voor de bovenstaande ingredienten hoef je tegenwoordig niet meer naar een speciale Japanse toko (maar het is zeker ook geen afrader!).
Een grote Albert Heijn heeft alles wat je nodig hebt.

Vulling (naar keuze):

verse vis: zalm, forel of tonijn
cocktailgarnalen
crab sticks
omelet van 4 eieren
kleine komkommer
avocado
Rijst (kleefrijst)


Was de speciale sushi rijst in koud water goed schoon en laat de rijst uitlekken.
Breng de rijst met het water in een pan aan de kook.
Zet daarna het vuur laag en laat de rijst zonder deksel 10 tot 15 minuten op laag vuur koken tot het water is opgenomen en de rijst een plakkerig brij is geworden (maar geen rijstepap!).
Haal de pan van het vuur en laat de rijst afgedekt 10 minuten nagaren. Maak van de azijn, suiker en zout een mengsel en roer deze door de rijst. Laat hierna de rijst verder afkoelen tot kamertemperatuur.

Sushi Snij alle ingredienten voor de vulling van de sushi in dunne reepjes van een halve centimeter breed.
Leg een vel nori op een bamboe matje en verdeel een kleine hoeveelheid rijst over het vel nori.
Laat aan de zijkanten en aan de bovenkant een rand van 2 cm vrij.
Leg een beetje wasabi in een horizontale lijn in het midden op de rijst. Leg de vulling in een dunne horizontale strook, op een hoogte van ca 5 cm van de onderkant op de rijst.
De vulling kan zijn een combinatie van de bovenstaande ingredienten.
Rol de nori met behulp van het matje stevig op vanaf de onderkant en druk de uiteinden tegen elkaar aan.
Het uiteinde van de nori kan eventueel met een natte vinger worden dichtgeplakt.
Vul alle nori en laat de rollen afkoelen in de koelkast.

Snij maximaal een half uur voor serveren met een scherp nat (!) mes de rol in plakken van 2,5 cm.
Serveer de sushi met een kommetje sojasaus waarin een klein beetje wasabi is opgelost en wat pure wasabi.
Als je nog geen ervaring hebt met wasabi: het is een scherp goedje! Indien niet alle ingredienten voor de vulling gebruikt zijn kunnen deze los in een schaaltje geserveerd worden.
Zo kunnen de zalm en crab sticks gedipt in het sojamengsel prima rauw gegeten worden.

Filmpje: Hoe maak je Sushi

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 reacties:

Iezie zei

Hallo Jeanne,
Wat ziet dit er lekker uit die sushi. Ik heb het een paar maanden voor het eerst gegeten. Zalig! Had het niet verwacht.
Ik zal mijn dochter dit laten zien, zij gaat namelijk as. vrijdag met een vriendin zelf sushi maken.
Heel veel groetjes van
Ini

Populaire berichten