Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Gecarameliseerde Knoflooktaart


Knoflooktaart met Balsamico

Wie durft.................
Er gaan maar liefst 3 bollen knoflook in
Nu word de smaak met carameliseren een beetje zoeter van smaak
En het "rauwe" van de knoflook verdwijnt......
Heerlijk van smaak is deze taart
Maar eet het wel gelijk met je partner
En met deze knoflook is het echt lekker

Ingredienten  
250 gram bloem 
125 gram boter (in stukjes)
1 Eidooier
50 ml Water
Snufje zout

Vulling:

3 bollen knoflook (Ail Rose de Lautrec)
1 eetlepel olijfolie 
3 eetlepels Balsamicoazijn
220 ml water
1 theelepel suiker  
2 theelepels verse tijm 
Zout en peper
120 gram  zachte geitenkaas
120 gram harde geitenkaas 
2 Eieren
200 gram Créme Fraîche



Bereiden

Voor het deeg
Alle ingredienten door elkaar mengen
Maak er een bolletje van en laat in de koelkast rusten voor 2 uur
Haal een kwartier voor het uitrollen het deeg uit de koelkast
Rol het uit op een bebloemd werkvlak
Vul een ingevette en bebloemde deegvorm ermee
Prik met een vork gaatjes in de bodem
Zet het bakblik in de koelkast voor 30 minuten
Haal het deeg uit de koelkast en leg er bakpapier in en bonen
Bak de taart 15 minuten op 180 graden
Haal het bakpapier en de bonen eruit
En bak de taart nog even voor 5 minuten

Vulling

Haal de knoflookteentjes uit de bollen
Maak ze schoon en doe ze in een steelpannetje
Bedek ze met water en breng aan de kook
Laat ze 3 minuten doorkoken
Giet ze in een zeef en droog ze af met keukenrol
Zet het pannetje weer op het vuur en laat uitdampen
Giet de knoflookteentjes erin
Olijfolie, suiker, tijm en snufje zout toevoegen en de knoflookteentjes bij hoog vuur 2 minuten laten bakken
De balsamico azijn toevoegen en 10 minuten bij midden hoog vuur laten koken
Tot het vocht bijna is verdampt en de knoflooktenen met donkerbruin karamelsiroop zijn bedekt
Haal van het vuur af
De kaassoorten raspen en fijn maken
Verdeel over de taartbodem
Leg de knoflookteentjes erop
De eieren met de creme fraiche los kloppen
Kruiden met peper en zout
Giet over de taart uit
Bak de taart in 30 a 40 minuten bij 180 graden celsius
Tot de vulling goudbruin en gaar is.
Laat iets afkoelen en serveer met een frisse salade



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten