Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Honingcake met Appel

Honingcake met Appel

Ingrediënten

250 gram roomboter + extra klontje
300 gram bloem + beetje extra (gezeefd)
5 eieren
100 gram suiker
100 gram honing
2 stevige appels
1 vanillestokje
1 koffielepel bakpoeder
1 snuifje kaneel
1 snuifje zout
poedersuiker (decoratie)

Bereiden:

Haal de roomboter vooraf uit de koelkast en laat ze zacht worden.
Weeg de ingrediënten zorgvuldig.
Snij de boter in stukken en doe ze in de mengkom van de keukenmachine.
Voeg de suiker en de honing toe.
Snij de vanillestok overlangs in twee en schraap er de zaadjes uit.
Doe ze bij de andere ingrediënten in de mengkom.
Klik het “K” hulpstuk voor deeg en beslag in de keukenmachine.
Meng alles op lage snelheid.
Laat de machine rustig draaien en voeg na een minuut de eieren één voor één toe.
Let op dat er geen stukjes eierschaal in het beslag belanden!
Zeef de bloem in een aparte schaal en schud ze bij het beslag.
Laat de machine 2 minuten draaien op hogere snelheid, tot je een egaal beslag krijgt.
Voeg tussendoor het bakpoeder, een snuifje zout en een snuifje kaneelpoeder toe.
(Een hoeveelheid kaneel naar persoonlijke smaak.)
Verwarm de oven voor op 180°C.
Gebruik een extra klontje boter om de binnenzijde van het bakblik in te vetten.
Strooi daarna een beetje bloem in het blik en schud totdat aan de hele binnenkant een dun laagje kleeft.
Giet de overtollige bloem uit het blik.
Schil de appels en verwijder het klokhuis.
Snij het vruchtvlees van elke appel eerst in kwarten en snij deze daarna telkens in zo’n 12 gelijke stukjes.
Meng de appelstukjes door het beslag en spatel het aansluitend in de cakevorm.
Bak de cake goudbruin in een oven van 180°C, gedurende een uur
(Let op: De correcte baktijd is afhankelijk van het type oven dat je gebruikt.
Controleer de gaartijd door met een satéstok middenin de cake te prikken.
Zodra er geen restjes deeg aan het stokje kleven is de cake gaar.)
Laat het gebak rustig afkoelen.
Haal de cake voorzichtig uit de vorm
Serveer de verse cake in dikke plakken.
 Decoreer de cake eventueel met een beetje poedersuiker.


Bron: Jeroen (Dagelijkse Kost)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten