Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Bonen.....


Bonen.....

Bonen....
Bruine bonen...witte bonen...die kennen we wel
En die hebben we zeker wel eens gegeten
Maar er zijn veel verschillende boonsoorten waar we wel eens van hebben gehoord
Maar niet goed weten waarin we ze kunnen gebruiken
En dan zijn er nog erwten, die ook nog wel onder de bonen worden gerekend
Maar het niet zijn....
Ik hou het even bij de niet zo bekende bonen zoals......


Canelini Bonen:
Een kleine witte boon
Goed voor salades en stoofpotjes
In droge vorm moeten ze geweekt worden in koud water voor het koken


Black Eyed Bonen
De blackeyed bean is een kleine cremeachtige boon met een zwart "litteken waar de boon vastzat in de groene boon
Word veel gebruikt in de Amerikaanse en Afrikaanse keuken


Borlotti Bonen
Een variatie van de kidney boon
Een grote plompe boon met een roze bruinachtig uiterlijk met roodbruine strepen
De borlotti boon word veel in Italiaanse recepten gebruikt
Zoetige smaak en cremige textuur
Goed voor salades en stoofpotjes
Deze droge boon moet ook eerst geweekt worden voor het koken


Boter Bonen
Boterbonen zijn groot en creme kleurig
Zachte en bloemige textuur als ze gekookt is
Goed voor vegetarische pate
Bij uitstek geschikt voor salades, stoofpotjes
Goede bron voor potassium


Kikkererwten
De kikkererwt lijkt op een hazelnoot
Kikkererwten word veel gebruikt in het mediterraanse gebied, Midden Oosten en Indiaase Keuken
Meestal verkocht in blik
In droge vorm eerst weken voor het koken


Flageolets
Een kleine cremige zacht groene boon
Met zacht velletje
Veel gegeten in Frankrijk
Het zijn eigenlijk kleine haricotvert boontjes die geplukt en gedroogd worden voor ze volledig rijp zijn
Lekker in salades, tomatensauzen en stoofschotels


Haricot Bonen
Haricot beans zijn klein, ovaal en cremeachtig wit
Met milde zachte boterachtige smaak
In Amerika bekent als Navy Beans
Haricot Beans word veel gebruikt in Frankrijk, Spanje, Portugal en Zuid Afrika
Ze worden veel gebruikt in bonen salades, groentesoep, slowcook gerechten en bonen puree`s


Linzen
Een grote familie in verschillende varieteiten, kleur en grootte
Linzen hoef je niet te weken
Sommige houden hun vorm met koken en andere koken tot moes
Kijk dus goed welke soort linzen je nodig hebt bij het recept wat je gaat maken
Hele linzen zijn lekker in salades of bij vis, gevogelte en vlees
Of gebruik linzen eens in soep of stoofpotjes
Linzen die helemaal stuk koken zijn lekker voor Indiaanse dhal of linzenpuree


Kidney Bonen
Kidney bonen zijn roodachtig bruin en zijn niervormig
Met een zachte cremige textuur
Gedroogd en in blik te koop
Kidney bonen moeten geweekt worden voor het koken
En zorgvuldig gekookt worden...
Ze bevatten een soort gif in de vel als ze rauw zijn
Dat verdwijnt als ze zorgvuldig worden gekookt
Ingeblikt hoeven ze alleen gespoeld en opnieuw verwarmd te worden
Ze zijn lekker in bonensalades, stoofpot en chili con carne


Pinto Bonen

Pinto bonen zijn de originele bonen die voor mexicaanse gebakken bonen worden gebruikt
Deze oranje roze boon met roest kleurige vlekken groeit in Latijns Amerika en in Zuidwest Amerika

Er zijn nog meer bonen...
Voor meer info kijk eens op Smulpaapje

Bron:
De info en foto`s heb ik opgezocht op Internet
En bij bij de BBC terecht gekomen


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 reacties:

Populaire berichten