Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Stoofpeertjes Taart


Stoofpeertjes Taart


Wie lust er nu geen stoofpeertjes ?.....
Ik denk dat iedereen die wel lekker vind.
In een taart verwerkt helemaal super
Een soort upside down taart.
Wil je lichte peertjes in het gebak? 
Gebruik dan witte druivensap en laat de caramel niet te donker worden
Het sap van de peertjes is lekker in yoghurt, vla of ijs.

Ingrediƫnten:

1 kilo stoofperen
3/4 liter rood druivensap
200 gram suiker
1 vanillestokje, opengesneden
125 gram roomboter
250 gram bloem
75 gram witte basterdsuiker
zout
c.a 1 dl ijskoud water
250 ml slagroom
1 eetlepel poedersuiker
1 theelepel kaneel


Bereiden:

Verwarm de oven voor op 180 C.
Schil de peren, verwijder de klokhuizen en snij ze in partjes 
Leg de peertjes in een pan, voeg het druivensap, 50 gram suiker en het vanillestokje toe. 
Breng aan de kook en stoof de peertjes met een deksel op de pan 1 uur op een heel zacht vuur. 
Laat ze afkoelen. 
Snijd de boter in blokjes. 
Meng de bloem en basterdsuiker met een beetje zout en de boter in de keukenmachine met de deegmessen tot kruimels.
Laat de machine draaien en voeg dan zoveel ijskoud water toe tot er een deegbal ontstaat. 
Wikkel het deeg in folie en laat in de koelkast 30 min. rusten. 
Vet de taartvorm in met boter. 
Verwarm in een steelpan de rest (150 gr) van de suiker met 3 eetlepels water en laat de suiker op een zacht vuur smelten
.Zet het vuur dan hoog en laat de suiker zonder te roeren kleuren tot een goudbruine karamel. 
Schenk de karamel in de taartvorm en verdeel het gelijkmatig over de bodem. 
Giet de peertjes af (vang het perensap op)
Verdeel de peertjes over de karamel. 
Bestuif het aanrecht met bloem. 
Rol het deeg uit tot een ronde lap die iets groter is dan de taartvorm. 
Bedek de peren met het deeg en druk het iets aan. 
Bak de taart in het midden van de oven in 20 tot 25 minuten goudbruin en gaar. 
Klop intussen de slagroom met de poedersuiker en kaneel lobbig. 
Leg een platte schaal op de taartvorm en keer de perentaart om.
Serveer de taart met een flinke lepel van de geklopte slagroom


Voor meer Peren Info klik Hier 

Bron: Seasons


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 reacties:

Unknown zei

Voor hoeveel personen is deze taart? Groet,
Mandy

Populaire berichten