Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Perzik Jam


Perzik Jam

Na de rabarber jam heb ik me nu ook gewaagd aan de perzik jam
Ach...is het niet goed uitgevallen.....
Kunnen we het altijd nog over het ijs of in de yoghurt doen
De wilde perziken zijn er echt prima voor geschikt
Ik heb zelf nog een pakje Jello Peach erin gedaan toen het gekookt was
Jello Peach kun je bestellen in de Amerikaanse shops (online)
En is gelatinepudding met perziksmaak
(Het is niet perse nodig om er Jello in te doen)

Ik heb gisteravond 2 en een halve pot jam gemaakt
De halve pot hebben we over het ijs gedaan
Dat was errug lekker moet ik zeggen
Warm was de jam erg zoet
Maar dat is vaak...warmte versterkt het zoet
Maar koud was het echt heel lekker
Deze maak ik dus ook vaker......


Perzikjam
Ingredienten

1 kg perziken
500 pakje geleisuiker
1 citroen (sap)

Bereiden:

De perziken eventjes onderdompelen in kokend water.
Het velletje is nu makkelijk te verwijderen
Snij de ontvelde perzik in 2 en haal de pit eruit
Snijd het vruchtvlees in plakjes of stukjes
 
(Methode 1)
Vermengen met de geleisuiker en onder voortdurend roeren aan de kook brengen.
Zodra de jam goed kookt, 10 a 20 minuut borrelend laten doorkoken.
Schep het schuim eraf...
Haal van het vuur
(Met staafmixer kort mixen om de perzikstukjes nog kleiner te maken)

Wil je ook Jello toevoegen??
Doe dit dan nu een roer alles goed door
De Jello moet goed opgelost zijn
Dan onmiddellijk tot aan de rand in klaargemaakte potjes gieten en afsluiten.
(Methode 2)
Als je graag hele stukjes perzik in de confituur heeft,
De perziken in schijfjes fijn snijden en ze samen met de geleisuiker enkele uren laten staan
 tot de suiker is opgelost,
Als de suiker is opgelost kan de perziken met het sap gekookt worden
Laat aan de kook komen en voor 10 a 20 minuten laten pruttelen
Schep daarna als de perziken schijfjes zacht zijn de jam in potjes
Draai het deksel erop en draai ze om
Laat ze afkoelen, draai ze om en zet de potjes dan koel weg



Tip:
Het sap van 1 citroen toevoegen
Dan verkleuren de perziken niet tijdens het bewaren

En dit is het resultaat
Leuk en lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrr


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 reacties:

Hannie zei

Hallo Jeanne. Ik heb de jam gemaakt en even kort de blender door de stukjes perzik gehaald. Zo blijven er toch stukjes inzitten. Met geleisuiker speciaal 2 min. koken en dan is het perfect. Heerlijke jam!

Hannie zei

Hallo Jeanne. Ik heb de jam gemaakt en even kort de blender door de stukjes perzik gehaald. Zo blijven er toch stukjes inzitten. Met geleisuiker speciaal 2 min. koken en dan is het perfect. Heerlijke jam!

Milim zei

Hoi hoi ik zie dat je met de slowcooker werkt, ik heb er net 1 in huis maar kan nergens op sites recepten vinden of je bramen jam met geleisuiker kan maken in de slowcooker.. De gelei moet koken omdat dat in de vruchten moet trekken maar of dat ook in de slowcooker kan?. Weet jij dat en ken jij dat of heb jij een recept om bramen jam te maken in de slowcooker? Ik zeef de bramen zodat de pitjes erniet in zitten. Hellup please. Dank je. Gr Tamara

Populaire berichten