Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Witte Chocolade Frambozen IJs


Witte Chocolade Frambozen IJs

IJs.....Daar kun je me ook wakker voor maken
In allerlei smaken...
Heerlijk...ijs op een stokje..in een hoorntje
Zolang er geen nootjes op zitten vind ik het prima
Maar het lekkers is toch wel een coupe met ijs met saus en slagroom
Rietje erin en pluutje erop
Dat ziet er al feestelijk uit
En dat kan al met gewoon vanille ijs
Dit ijsrecept lijkt moeilijk maar is het niet
En ook zonder ijsmachine is het makkelijk te maken
Gewoon het ijsmengsel in diepvriesdoos doen en ieder half uur even opkloppen
Zodat de ijskristallen breken en de structuur van het ijs zacht en fluwelig word
Yummie.....ik heb al trek gekregen


Ingredienten

1 en 1/2 cup volle melk
1 en 1/2 cup slagroom
3/4 cup suiker
2 grote eieren
1 eidooier
1 en 1/2 theelepel vanille extract
230 gram witte chocolade gehakt

Bereiden IJs

Doe de witte chocolade in een kom en zet opzij
Maak de melk en slagroom heet in een steelpan
Breng aan de kook en giet voorzichtig bij de chocolade
Roer even door
Zet opzij om iets af te koelen
In een andere kom de suiker,eieren en eidooier
Mix goed doorelkaar tot mayonaise dikte
Roer er de vanille extract door
Roer voorzichtig een cup van het warme chocolade room mengsel door de eieren
Als dit goed gemengd is de overige chocolade mengsel erbij doen
Roer goed door
Giet het mengsel in een steelpan en zet op laag vuur
Roer constant tot het mengsel dikker word
Haal van het vuur
Giet het mengsel in een kom
Bedek met huishoudfolie en laat afkoelen 6 a 8 uur (liefst een hele nacht)

Frambozen puree

Ingredienten

1 en 1/2 cup Frambozen
1 eetlepel suiker

Bereiden:

Doe de frambozen met de suiker in een keukenmachine of blender
Draai er puree van
Giet het sap door een zeef zodat de pitjes eruit zijn (laat afkoelen)
Draai van het chocolademengsel ijs in de ijsmachine
Is het ijs klaar dan 1/3 van het ijs in een vriesdoos doen
Doe de helft van de frambozenpuree erover
Hier weer 1/3 van het ijs over
Dan de rest van de frambozen puree erover
Tenslotte de rest van het ijs erover verdelen
Bedek de bovenkant met deksel of huishoudfolie
Zet terug in de vriezer ca 2 uur of nog langer
Serveer in mooie glazen met wafel of een dot slagroom en extra frambozen puree.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 reacties:

ArtMus zei

Het mag een wonder heten dat we niet vierkant zijn hè.
Ik ben namelijk ook zo`n ijsliefhebber Jeanne en dit ziet er weer heerlijk uit..

Ria B zei

Heerlijk jeanne , framboosjes zou ik zo van de struik kunnen plukken..maar ja...ik heb er het geduld niet voor dus iedere keer als ik een rijpe zie hangen dan issie al geplukt en opgegeten .

Eindelijk heb ik gevonden hoe ik hier kan reageren pffff
Groetjes Ria B

Unknown zei

Goedenavond, bang dat ik iets verkeerds heb gedaan... Het blijft vloeibaar in de ijsmachine. Niet genoeg verhit na het samenvoegen misschien? Durfde het niet langer op het vuur te laten staan.

Unknown zei

Gr Nanda

Populaire berichten