Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS
hello1


Welkom op mijn bloggie....

Omdat mijn website "klik" SMULPAAPJE "klik" al vol zit
met recepten en produchtinfo....

Ben ik dit bloggie begonnen.

Hier vind je recepten en een babbeltje.


Heb je zelf een leuk recept?

Stuur het me op. ....

En ik kijk of ik het kan plaatsen (met jou naam erbij natuurlijk)

In de linker colum kun je alles vinden wat er op mijn bloggie staat,

Kijk onder Index voor de recepten die er zijn

Kijk ook eens bij de * feestelijke recepten* op


christmastimebanner

Mijn blog met meer feestelijke recepten en sfeertips ....


Er kan altijd iets van je gading bijzitten.

Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

Anders kun je me altijd nog een mailtje sturen.

Klik hiervoor rechts in de colum op Stuur Email

Alle recepten zijn voor 4 personen.

Zo niet.... dan zet ik het erbij



Er word veel gebruik gemaakt van "cups" in de recepten

Voor uitleg kun je HIER even kijken


Veel plezier bij het rondkijken en koekeloeren in mijn pannetjes

Ik zou het erg leuk vinden als je een berichtje achterlaat in het

"klik" Gastenboek"klik"

gastenboek



~*~*~*~

~*~*~*~*
wijn6

Over Wijn.....


Er word me nog wel eens per email advies gevraagd over wijn.

Er word me dan allerlei advies gevraagd,

En daar ben ik niet de juiste persoon
voor.

Ik hou n.l. niet zo van wijn.

Wijn drinken doe ik mischien 3 a 4 keer per jaar

Wijn is iets persoonlijks.....

Als ik wijn drink dan het liefst wit

En champagne vind ik niet te pruimen

Een koele rose gaat nog....

Dus ook voor wijn geld...smaken verschillen.

Mijn advies is dan ook ga naar een goede slijterij of bezoek een wijnproeverij....

Zij kunnen je goed adviseren welke wijn waarbij lekker is.

Je weet welke wijn je dan lekker vind en die kun je dan kopen.

Heb ik een recept met een wijnadvies dan zet ik het er uiteraard bij

Info over slijterijen en wijnproeverijen kun je op internet vinden

Ik hou het ondertussen bij andere bubbels....

~* ~* ~ * ~

Mijn Ebook over Zelf Likeur Maken....
te verkrijgen bij o.a.


likeurboekje

Mijn uitgever:

van Duuren

Bol.com

en Bruna




~*~*~*~


ZOEK JE EEN RECEPT .....VUL DE NAAM HIER ONDER IN VAN HET RECEPT

handje




Kruisbessen

.


Gister kreeg ik een mailtje van Okke
Daarin schreef hij dat hij via Smulpaapje
Op mijn pagina Kruisbessen was terecht gekomen.
Hij vind het ook jammer dat deze vrucht haast niet meer te koop is in de winkels.
Via zijn site kwam ik erachter dat hier bij mij in de buurt ook een pluktuin te vinden is.
Daar gaan we zeker heen om te plukken
Buiten kruis of klapbessen hebben ze veel meer bessen en bloemen die je kan plukken,
Ook leuk om dat met kinderen te doen....
Heerlijk fruit plukken voor jam`s of limonade te maken
Of om in te vriezen en er later in het jaar iets lekkers van te maken
Wij hebben achter onze tuin een klein struikje neergezet met klapbessen
Ze hangen vol... de takken.....dus daar word ook wat van gemaakt
Denk dat ik probeer klapbessenwijn te maken...
Maar nu eerst een ander receptje met klapbessen



Gooseberry Fool
Ingredienten:
450g kruisbessen
150 ml vlierbessen-siroop (optioneel)
voor de custard (gele vla)
2 eidooiers,
1 theelepel arrowroot
150 ml melk
30 g suiker
150 ml slagroom

Bereiding:
Snijd de uiteinden van de kruisbessen af en plaats de kruisbessen in een pan met de vlierbessen-siroop.
Breng aan de kook, zachtjes laten sudderen totdat ze zacht en moesachtig worden.
Laten afkoelen en dan plaats in een serveer schaal.
De custard maken.
Warm de melk op in een pan totdat de melk net op het staat om te koken.
Klop de eidooiers, arrowroot en suiker in een kan en giet de hete melk hierin.
Meng het goed en giet het mengsel over in het pan.
Verhit het geheel zachtjes totdat de ‘custard’ verdikt maar niet aan de kook raakt.
Zeef in een schone kom en koel af.
Klop de slagroom tot dezelfde consistentie als de vlierbessen.
Roer de slagroom zachtjes in de kruisbessen.
Dan de custard erin scheppen.
Probeer een marmer-effect in de serveer schaal te krijgen.
Leg een paar kruisbessen als versiering bovenop.

TIP:
Je kunt i.p.v custard ook craime fraiche nemen en opkloppen

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 reacties:

Jeany zei

kan het ook zonder ei??? mag ik nl nie, en wat is ivn arrowroot???? meid nog nooit van gehoord!!! :)) grusse van een nuchtere janine ;))

Jeanne zei

Ja hoor Janine dat kan
Neem dan vanillevla bij de super of de melkboer vandaan
En arrowroot is een verdikkingsmiddel
Maizena voldoet ook.
Ik zal het er gelijk bij zetten.
I.p.v. custard kan je ook yoghurt of creme fraiche nemen of sour creme.
En gelukkig dat je weer nuchter bent meis ;-))
Groetjes

Populaire berichten